Friday, July 28, 2017

Secara spontan, Zahid ikrar setia kepada Najib

Aedi Asri
July 28, 2017

Ia selepas seorang peserta program tersilap memanggilnya sebagai perdana menteri.
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Zahid Hamidi hari ini berikrar akan setia membantu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, terutama dalam mempromosikan nilai kesederhanaan dalam Islam.

Timbalan perdana menteri itu berkata demikian secara spontan pada majlis penutup Persidangan Ulama Antarabangsa dan Majlis Zikir Perdana Sedunia 2017, apabila seorang peserta tiba-tiba melaungkan “terima kasih perdana menteri” ketika beliau sedang berucap.

“Saya belum menjadi perdana menteri. Saya timbalannya (Najib) dan sangat setia kepadanya.

“Saya akan pastikan nilai kesederhanaan yang dipromosikanya akan diterjemahkan ke dalam sistem di sini. Saya berjanji akan terus membantu sebagai timbalannya,” katanya disambut tepukan hadirin.

Nilai kesederhanaan merupakan “trademark” utama Najib sejak menjadi perdana menteri, antaranya melalui penubuhan Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global pada 2010.

Program yang berlangsung dari 26-30 Julai itu mengumpulkan peserta dari latar belakang agama daripada 38 negara, antaranya untuk membincangkan soal sekitar dunia Islam.

Dalam pada itu, Zahid berkata sebuah pusat sedunia akan ditubuhkan di sini pada tahun depan, dengan bertujuan menyatukan pengamal aliran sufi seluruh dunia dan melawan ajaran sesat dan radikal.

Katanya, “seorang dermawan” sudah pun menyumbangkan AS$1 juta (RM4.28 juta) untuk tujuan itu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-