Saturday, August 5, 2017

Khairuddin cabar Zahid dedah rakaman 'mula hingga akhir'

FMT Reporters 
August 5, 2017

Bekas pemimpin Umno Batu Kawan itu merujuk dakwaan timbalan PM itu ada merakam pertemuan dengan Dr Mahathir.
PETALING JAYA: Seorang bekas pemimpin Umno mencabar Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan rakaman pertemuannya dengan Tun Dr Mahathir Mohamad “dari mula hingga akhir”.

“Buat satu salinan kepada saya untuk dimuatnaik dalam YouTube. Saya sanggup bantu timbalan perdana menteri ini,” kata bekas naib ketua Umno Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang bagaimanapun yakin dakwaan Zahid itu “bohong”.

Zahid semalam mengakui pernah bertemu Dr Mahathir beberapa hari selepas dilantik menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri pada 2015.

Zahid bagaimanapun menafikan dakwaan Dr Mahathir pertemuan itu bagi melobi sokongannya untuk menumbangkan Datuk Seri Najib Razak, sebaliknya mendakwa pertemuan itu dirakamkannya, malah direstui Najib.

“Jangan berbohong. Rakaman itu masih ada pada saya. Mereka mudah lupa, tetapi saya tidak lupa. Orang itu berbohong katakan saya yang akan jatuhkan perdana menteri,” kata Zahid pada mesyuarat Umno Jerlun semalam.

Zahid turut berkata individu tertentu yang hadir dalam pertemuan tersebut untuk merancang menjatuhkan Najib.

Khairuddin turut mempersoalkan dakwaan Zahid baru-baru ini mengenai kad pengenalan Dr Mahathir yang tertera nama penuh sebagai “Mahathir a/l Iskandar Kutty”.

“Secara jujur dan ikhlas saya kasihan tengok gelagat Zahid Hamidi sejak kebelakangan ini.

“Inilah masalahnya bila orang agama masuk politik. Kebanyakan daripada mereka akan jadi haru-biru,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-