Monday, August 21, 2017

Ku Li tetap yakin BN akan kekal memerintah

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah meletakkan keyakinan bahawa BN yang diterajui oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akan terus kekal memerintah dan mendapat sokongan rakyat di sebalik asakan demi asakan oleh pembangkang.

Katanya, semangat kerjasama dan strategi yang ditonjolkan seluruh jentera parti akan memastikan kemenangan tetap milik BN.

“Saya meletakkan keyakinan BN akan terus kekal memerintah dan mendapat sokongan rakyat pada pilihan raya nanti,” katanya yang dipetik oleh akhbar Utusan Malaysia.

Malah, katanya, tindakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang berterusan menyerang kerajaan tidak akan berjaya tetapi sebaliknya hanya akan memakan dirinya sendiri.
“Kita akui Dr Mahathir sudah berada dalam senario politik negara begitu lama dan beliau memang berjasa dengan apa yang dilakukan.

“Tetapi kalau beliau ungkit benda-benda yang kadangkala tidak ada penjelasan dan jawapan, kita memang mempersoalkannya juga,” katanya.

Tengku Razaleigh yang juga adalah bekas anggota kabinet pada zaman Dr Mahathir menerajui negara selama 22 tahun berkata, rakyat tidak mempunyai sebab untuk menolak kerajaan sedia ada kerana mereka telah disediakan dengan pelbagai kemudahan.

Menurut beliau, kerajaan tidak akan melakukan sesuatu yang boleh merugikan rakyat, sebaliknya lebih mengutamakan kebajikan mereka termasuk penduduk di kawasan pedalaman.

“Adakalanya perkara itu tak sengaja berlaku dan kita berdepan dengan masalah. Pada zaman Dr Mahathir pun ada masalah dan zaman siapa pun tetap ada masalah yang berlaku.

“Tak ada sesuatu pemerintahan yang boleh dilakukan tanpa masalah. Semuanya berhadapan dengan masalah mengikut peredaran zaman dan juga pengaruh luar,” katanya.

Tengku Razaleigh berkata, apa yang paling penting pada masa ini adalah kerjasama rakyat dan kerajaan dalam mencari jalan penyelesaian setiap masalah yang dibangkitkan itu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-