Tuesday, November 21, 2017

Masyarakat yakin dan percaya kepada PAS

Oleh Wartawan BO
BESUT – Kepercayaan dan keyakinan masyarakat kepada PAS semakin melonjak apabila melihat parti itu bukan sekadar berpolitik.

Yang Dipertua PAS Kawasan Besut, Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad berkata, PAS telah mengambil pendekatan dengan mengisi ruang yang munasabah untuk memikul tanggungjawab besar jika diberi kepercayaan oleh rakyat untuk memerintah.

“Kejayaan Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Kawasan Besut melahirkan anak-anak didik berteraskan agama menjadikan pusat pendidikan pra-sekolah ini diberi sambutan hebat oleh masyarakat setempat,
“Acuan Islam yang membentuk kehidupan berakhlak dan beragama yang menjadi silibus penting kepada PASTI telah berjaya melonjak naik bukan sahaja nama institusi ini tetapi juga wadah yang menaunginya,”katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucapan perasmian dalam Konvensyen PASTI Kawasan Besut di Dewan Haji Salleh, Alor Lintah, Jerteh, Sabtu, 18 November, disini.

Menurutnya, Penubuhan PASTI di kawasan Besut bermula pada tahun 1988 telah berjaya membuka mata masyarakat betapa pentingnya sistem pendidikan Pra-Sekolah yang diolah berasaskan sistem pendidikan Islam.

“Berdasarkan rekod pada tahun 2017 ini sahaja, bilangan PASTI di Besut kini berjumlah 21 buah di mana pelajarnya sudah mencapai angka 899 orang dan 58 orang guru,

“Dan difaham pada tahun ini sahaja bilangan pelajar PASTI Terengganu berjumlah 12,362 orang dan di Malaysia keseluruhan berjumlah 118,986 orang,”ujar beliau.

Tambah beliau, majlis Konvokesyen PASTI 2017 ini akan menjadi titik tolak kepada kesinambungan dan kelangsungan kita dalam melahirkan generasi rabbani di masa akan datang.

“Saya menaruh harapan yang sangat tinggi untuk melihat suatu ketika nanti akan lahir dari kalangan anak-anak lepasan PASTI ini karektor yang sangat penting dalam masyarakat,

“Menjadi ulamak yang soleh yang akan memandu kehidupan masyarakat dan menjadi wakil rakyat (YB) yang akan memimpin rakyat pada masa akan datang,”ujar Ustaz Wan Azhar.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-