Wednesday, November 22, 2017

Parti Islam lebih bahaya daripada Parti Komunis?


KUALA LUMPUR – Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengingatkan penyokong PAS tentang tuduhan yang pernah dilemparkan keatas parti itu oleh tokoh tertentu iaitu PAS yang menegakkan Islam lebih bahaya berbanding komunis.

Menurut beliau, individu yang melemparkan tuduhan itu keatas PAS terikut-ikut menggunakan istilah `lanun’ yang dipopularkan oleh golongan orientalis terhadap Islam selama ini.

“Malangnya masih terdapat kalangan yang berjenama penganut Islam tetapi terikut-ikut menggunakan istilah lanun yang dipopularkan oleh para Orientalis terhadap bangsa Islam yang menentang penjajah.

“Ia termasuk kenyataan mereka menyebut bahawa PAS yang menegakkan Islam lebih bahaya daripada Komunis. Hanya Melayu yang mudah lupa sahaja yang melupai kenyataan ini,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Abdul Hadi berkata, individu yang membuat kenyataan itu bertindak serupa seperti beberapa tokoh politik Barat yang memberi amaran kononnya Islam jauh lebih bahaya berbanding komunis.

Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad pernah dilaporkan mendakwa parti PAS lebih berbahaya berbanding komunis.

MYNEWSHUB.CC


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-