Saturday, January 20, 2018

Tukar individu tidak jamin negara lebih baik - Tuan Ibrahim

By watan


“Tukar (Datuk Seri) Najib, nak naikkan (Tun Dr) Mahathir (Mohamad)..lagi teruk,” luah Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Menurutnya, tindakan menukar individu bukan jaminan negara menjadi lebih baik sebaliknya adalah dengan menukar dasar yang mampu membawa negara ke arah kebaikan.

“Komitmen kita mahu tukar dasar. Sebab melalui sirah nabi sendiri Baginda tunjukkan di mana semua perkara mungkar yang berlaku adalah berpunca dari kerosakan dasar.

“Apabila akidah kita betul maka akan betul ekonomi, politik, sistem sosial dan undang-undang. Sebaliknya jika akidah rosak maka semuanya akan rosak,”katanya pada sesi Dialog Perdana yang dianjurkan PAS kawasan Tenggara di Dewan Chon Moi, Kota Tinggi malam semalam (Khamis).

Hadir sama, Timbalan Presiden Ikatan Bangsa Malaysia, Datuk Seri Badri Abd Rahman; Setiausaha Kehormat Persatuan Cina Muslim Malaysia, Dr Ann Wan Seng; Pesuruhjaya PAS Johor, Abdullah Husin dan Yang Dipertua PAS Tenggara, Nazari Mokhtar.

Jelasnya lagi, Pakatan Harapan (Harapan) dan BN sendiri tidak bersedia untuk mengubah dasar negara dan satu-satunya muafakat politik untuk mengubah dasar negara adalah melalui Gagasan Sejahtera.

Beliau juga berkata, apa yang berlaku dalam Harapan dan pergolakan BN menyebabkan PAS dalam Gagasan Sejahtera tiada sebarang masalah untuk berbincang mengenai kerusi dan calon PRU14 bersama rakan politiknya.

“Jawatan kita tak bincang sebab apa? kambing belum bela lagi jadi tak usah bincang nak bahagi untung berapa.

“Apa yang penting kita fokus kebajikan rakyat, selesai masalah rakyat Insya-ALLAH rakyat akan beri harapan pada parti yang menjaga dan memelihara hak mereka dan itu adalah parti Pas bersama Gagasan Sejahtera,” katanya lagi.

Wartawan Watan-Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-