Klik kelaman FB Wak Labu Farm

Sunday, February 18, 2018

Di zaman Mahathir, dia 'pancung' kalau lawan kerajaan - Nazri

By MT Webmaster
On Feb 17, 2018
(Malaysian Gazette) – Penentang akan ‘dipancung’ ketika zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad jika mereka melawan kerajaan seperti sekarang, kata Datuk Seri Nazri Abdul Aziz.

Menteri Kebudayaan dan Pelancongan itu membuat perbandingan semasa era Dr Mahathir dengan Datuk Seri Najib Razak yang disifatkannya lebih terbuka dan tidak menekan kumpulan penentang seperti yang pernah dilakukan oleh bekas perdana menteri selama 22 tahun itu.

“Saya sampai sekarang ikut apa yang dia ajar, tetapi sekarang dia buat benda-benda yang tidak betul, saya tak boleh duduk diam.

“Sebab saya masih hidup dan saya masih ingat lagi, saya tak lupa apa yang dia ajar. Sebab itu saya boleh serang dia, sebab dia tahu saya tahu.

“Jadi saya nak beritahu banyak benda yang Mahathir buat sekarang, kalau kita buat zaman dia jadi perdana menteri dia akan ‘pancung’ kita,” beliau dipetik berkata dalam satu forum malam tadi.

Nazri berkata, jika Pengerusi Parti Pribumi Bersatu (PPBM) itu mengkritiknya kerana kurang ajar, sikap tersebut sebenarnya diajar oleh beliau sendiri kepadanya sepanjang lima tahun mengganggotai Kabinet Dr Mahathir.

“Mahathir masa dia jadi perdana menteri dan presiden UMNO, dia cakap semua baik.

“Dulu Tun (Mahathir) pernah ajar saya apa yang saya perlu buat. Saya jadi menteri umur saya 44 tahun, lima tahun bawah dia.

Semua dia ajar saya, termasuk kalau hari ini saya kurang ajar, dia ajar saya kurang ajar. Jadi jangan marah saya,” katanya.