Friday, May 4, 2018

Rafidah Aziz muncul kali pertama ceramah gabungan pembangkang PKR

Suffian Abu Bakar
04 Mei 2018 10:09 PM

RAFIDAH AZIZ pertama kali berada di atas pentas pembangkang ketika menghadiri ceramah jelajah gabungan pembangkang PKR di Taman Bukit Piatu Mutiara di Bukit Katil, Melaka, malam ini. - UTUSAN ONLINE/MOHD. AZIM ABD. RAHMAN

MELAKA 4 Mei - Tun Dr. Mahathir Mohamad malam ini membawa seorang lagi veteran UMNO iaitu Tan Sri Rafidah Aziz dalam ceramah gabungan pembangkang PKR di Taman Bukit Piatu Mutiara, Bukit Katil di sini.

Kehadiran Rafidah yang merupakan bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu selang beberapa hari selepas penyertaan bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin dalam kempen-kempen yang disertai Dr. Mahathir di seluruh negara.

Turut hadir pada program malam ini ialah Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail; Presiden PAN, Mohamad Sabu dan penyandang kerusi Parlimen Hang Tuah Jaya, Shamsul Iskandar Mohd. Akin.

Ini merupakan kemunculan pertama Rafidah dalam kem gabungan pembangkang PKR selepas beliau sejak kebelakangan ini lantang mengkritik kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Agak janggal apabila pengacara malam ini mengumumkan ketibaan Rafidah sambil disambut dengan sorakan 'reformasi' sedangkan beliau suatu ketika dahulu lantang mengkritik pembangkang khususnya sewaktu menjadi Ketua Pergerakan Wanita UMNO.

Rafidah yang turut berucap mengakui beliau terharu dengan sambutan diterimanya selepas hampir 10 tahun 'bersara' daripada politik.

“Negara ini sekarang bukan milik kerajaan BN atau pembangkang. Kita sekarang hanya ada 'care taker' dan saya terpanggil untuk bercakap malam ini sebab rakyat yang akan beri kontrak baharu kepada kerajaan yang akan dipilih setiap lima tahun,” katanya. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-