Thursday, May 24, 2018

Rafidah: Tempoh 100 hari HARAPAN bodoh

Diterbitkan 24 Mei 2018, 6:18 petang
Bekas menteri Tan Sri Rafidah Aziz menyifatkan tempoh 100 hari Pakatan Harapan memenuhi 10 janjinya itu sebagai tidak masuk akal.

"Kenapa 100 hari? Kenapa tidak setahun?" tanya beliau ketika wawancara dengan stesen radio perniagaan BFM.

"Jika kita buang tempoh 100 hari yang bodoh itu, maka kamu akan mendapat perspektif yang lebih baik. Kamu tidak boleh melakukan perkara (janji) dalam masa 100 hari.

"Tiada negara di dunia boleh menyelesaikan semua masalah dalam 100 hari," katanya.

Rafidah berkata walaupun langkah-langkah pembaharuan tertentu boleh dilakukan dalam jangka pendek, namun perlu ada matlamat jangka sederhana dan jangka panjang.

Bekas menteri itu mendedahkan beliau akan memberi input (nasihat) kepada pentadbiran Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad apabila diperlukan. Walau bagaimanapun, beliau berkata tidak semua cadangannya akan diterima.
Mengenai Datuk Seri Anwar Ibrahim mengambil alih jawatan perdana menteri daripada Mahathir, Rafidah berkata jika ketua umum PKR itu dapat membuktikan beliau mempunyai motivasi yang sama dengan perdana menteri sekarang untuk menjadikan Malaysia lebih baik maka tiada sebab untuk khuatir.

Mengambil maklum hal itu, beliau mengingatkan rakyat Malaysia bahawa memimpin negara merupakan kerja berpasukan.

Rafidah juga menyatakan keyakinannya terhadap kepimpinan HARAPAN tetapi mahu melihat pemimpin berwawasan jauh yang boleh melaksanakan apa yang dikatakan dan membuktikan diri mereka sebagai eksekutif yang berwibawa.

"Sesetengah orang kelihatan sangat bertenaga dan boleh bercakap dengan baik.

"Tapi itu tidak bermaksud mereka boleh bekerja dengan baik. Saya lebih mengutamakan pemimpin yang boleh membuat kerja. Lagi kurang bercakap lagi bagus," katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-