Friday, February 22, 2019

Kenapa Tun Hamid senyum tunggu keputusan PRK Semenyih

22/02/2019

Apa isi kandungan surat yang dikatakan ditandatangani Takiyuddin dan kenapa tidak didedahkan


BANGI, 17 Jamadilakhir 1440H, Jumaat – Ada atau tidak Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi pengakuan lisan bahawa PAS tidak akan menyokong UMNO dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Semenyih, hanya diketahui oleh beliau dan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad juga mengemukakan persoalan mengenai isi kandungan surat itu dan mengapa tidak ditunjukkan.

“Tun Dr Mahathir ada surat itu. Mengapa tidak ditunjuk isi kandungannya? Surat itu ditandatangi oleh Dato’ Takiyuddin. Tidakkah beliau menyimpan satu salinan? Apa sebab pihak PAS memberi surat itu. Adakah ia diminta oleh Tun Dr Mahathir sebagai balasan kepada apa yang diminta oleh PAS daripadanya?

“Nampaknya seperti PAS telah kena pulas tangan oleh Tun Dr Mahathir. Biar apa pun, selagi isi surat surat itu tidak ditunjuk, kita tidak tahu sama ada isi kandungannya menyatakan:

“i. PAS tidak akan menyokong UMNO dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih; atau ii. sokongan Pas kepada Tun Dr Mahathir sekiranya berlaku pengkhianatan dalam PH terhadap Perdana Menteri itu,” katanya dalam tulisan di blog beliau.

Kesimpulannya, beliau berkata, sehingga isi surat itu ditunjukkan, kita masih tidak tahu sama ada sebenarnya Presiden PAS itu memberi pengakuan bahawa PAS tidak menyokong UMNO pada pilihan raya kecil (PRK) Semenyih.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-