Friday, February 15, 2019

Umno: Sambutan ‘bossku’ Najib di Semenyih tanda rakyat rindu BN

Diterbitkan 46 minit yang lalu pada 15 February 2019

Oleh Abdul Rahim Sabri

Orang ramai mengerumuni Datuk Seri Najib Razak di sebuah pasar raya di Semenyih pada malam Rabu lalu.
 — Foto ihsan Facebook/Najib Razak

SHAH ALAM, 15 FebRakyat mengerumuni Datuk Seri Najib Razak di sebuah pasar raya di Semenyih kelmarin bukti mereka merindui kepimpinan beliau, kata ketua Wanita Umno.

“Sambutan hebat untuk Najib ini secara tidak langsung menunjukkan zaman pemerintahannya dirindui rakyat,” kata Datuk Noraini Ahmad seperti dilapor Sinar Harian.

Kata wakil rakyat Parit Sulong lagi, rentak kemenangan Barisan Nasional di Cameron Highlands bakal diteruskan pada pilihan raya kecil Semenyih yang bermula Sabtu ini.

“Sudah semestinya kemenangan di PRK Cameron Highlands menjadi pembakar semangat akan bersambung di Semenyih,” katanya.

Dalam program Jom Santai Bersama Bossku di sebuah pasar raya pada Rabu, Najib mendapat sorakan kira-kira 1,000 hadirin apabila menyifatkan dirinya “pencuri hati rakyat”.

Beliau menjawab gelaran “pencuriku” daripada timbalan presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali yang mempersoal label “bossku” yang dipopularkan oleh bekas perdana menteri itu.

Sementara seorang pemimpin Veteran Umno Datuk Mustapha Yaakub menyifatkan sambutan terhadap Najib itu menunjukkan pengundi “sudah naik ‘syeikh’ untuk sokong BN.”

Ketua Puteri Umno Datuk Zahida Zarik Khan pula menggariskan tiga faktor yang boleh menyumbang kekuatan BN untuk merampas kerusi itu daripada Pakatan Harapan.

Selain kerjasama Umno-PAS dan kekecewaan terhadap kerajaan PH, beliau melihat faktor Najib yang mendapat sokongan di media sosial, khususnya golongan muda.

Namun ada juga pemerhati politik menyifatkan kepopularan Najib tidak akan membawa undi kepada BN. Setiausaha agung Umno Tan Sri Annuar Musa sendiri tidak pasti Najib masih boleh membawa undi kali ini.

Penjenamaan semula Najib melalui slogan “malu apa bossku” di Facebook menarik perhatian ramai dan digunakan untuk membantu calon di Cameron Highlands.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-