Tuesday, April 23, 2019

Mesyuarat isu rombakan exco Johor tegang, PPBM bersolidariti dengan Dr M

FMT Reporters
-April 23, 2019 6:53 PM

Pimpinan kanan PPBM menyokong Dr Mahathir Mohamad dalam pertengkaran kecil dengan Istana Johor tentang jemaah exco negeri.
 (Gambar Bernama)

PETALING JAYA:  Pimpinan kanan PPBM bersolidariti dengan Dr Mahathir Mohamad disebalik ketegangan antara perdana menteri dan kerabat diraja Johor mengenai pemilihan jemaah exco.

FMT mendapat tahu daripada sumber boleh dipercayai bahawa sokongan disuarakan selepas mesyuarat tergempar majlis tertinggi parti malam tadi, untuk membincangkan barisan exco baru Johor yang mengangkat sumpah di depan Sultan Ibrahim Sultan Iskandar semalam.

Mesyuarat itu, yang disifatkan sumber sebagai “sangat panas dan tegang”, dipanggil bersidang dengan notis yang singkat ekoran kebimbangan bahawa barisan exco yang diumumkan semalam tidak pernah mendapat kelulusan pimpinan PPBM.

Mereka juga mempersoalkan tindakan menteri besar Johor yang baru dilantik, Dr Sahruddin Jamal yang dikatakan tidak mengikut pendirian jemaah menteri untuk tidak merombak barisan exco sedia ada.

“Tetapi menteri besar teruskan juga rombakan itu walaupun dia sudah dimaklumkan tentang pendirian jemaah menteri dalam pertemuannya dengan perdana menteri sebelum mengangkat sumpah,” katanya.

FMT juga mendapat tahu tindakan Sahruddin itu dikritik Mahathir.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-