Saturday, July 20, 2019

Azmin tak hadir pemukiman PKR

News | Diterbitkan Hari ini 10:10 malam 


Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali tidak hadir program pemukiman partinya di Port Dickson, Negeri Sembilan meskipun dijadualkan menyampaikan ucapan malam ini.

Sumber yang berada di resort Lexis Hibiscus, Port Dickson, tempat program diadakan memaklumkan perkara itu kepada Malaysiakini.

Azmin juga tidak hadir pada majlis perasmian pemukiman itu semalam yang disempurnakan Pengerusi PH Dr Mahathir Mohamad.

Setiausaha politik Azmin, Hilman Idham dipetik The Malaysian Insight mengesahkan ketidakhadiran Azmin malaim ini, namun enggan memberitahu sebabnya.

Perkembangan ini berlaku meski Anwar, yang juga merupakan ahli parlimen Port Dickson, dilihat cuba meredakan pergeserannya dengan timbalannya itu melalui kenyataan petang tadi.

Dalam kenyataan sebagai presiden PKR itu, Anwar berkata partinya menyambut baik penafian Azmin berhubung klip video seks itu.

Anwar juga berikrar bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap anggota parti mereka sekiranya didapati terlibat dalam isu klip video seks berkenaan.

"Sambil mengambil maklum bahawa siasatan polis masih lagi berjalan, dan setakat kenyataan Ketua Polis Negara semalam, PKR menerima baik kenyataan bahawa Azmin tidak terlibat dalam satu video yang disebar baru-baru ini

"Berkenaan dakwaan terdapat ahli atau pemimpin parti politik yang terlibat dalam tindakan sebaran video tersebut, PKR tidak bertolak ansur dan akan mengambil tindakan tegas mengikut perlembagaan parti jika terdapat penglibatan mana-mana anggota PKR yang disabitkan kesalahan berlandaskan undang-undang," kata Anwar dalam kenyataan itu.

Anwar berkata demikian meski sebelum ini menyatakan bahawa Azmin perlu meletakkan jawatan sekiranya klip videos seks yang dikaitkan dengannya tulen.

Siasatan polis setakat ini sudah mengesahkan ketulenan klip video berkenaan, namun hasil proses pengecaman wajah adalah "negatif dan tidak dapat mengaitkan pelaku di dalam video tersebut dengan individu yang dimaksudkan".

Azmin dituduh merupakan salah seorang individu yang dipaparkan dalam klip video seks sejenis itu. Tuduhan itu dilontarkan oleh bekas ketua Pemuda PKR (AMK) Santubong, Hazir Abdullah Abdul Aziz.

Haziq mengaku dirinya merupakan salah seorang individu dalam klip video itu, sementara Azmin menyifatkan tuduhan terhadapnya adalah "plot jahat" dari dalam parti untuk menjatuhkan kerjaya politiknya.

Klip video seks berkenaan dilihat memecahkan PKR kepada dua kem iaitu kem Anwar dan kem Azmin.

[Berita lanjut menyusul]

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-