Sunday, September 22, 2019

Bakal PM perlu berjiwa besar, kata Zuraida

Shakira Buang 
Diterbitkan Hari ini 12:50 tengahari


Presiden PKR Anwar Ibrahim perlu berjiwa besar sekiranya mahu menjadi perdana menteri kelapan, kata naib presidennya Zuraida Kamaruddin.

Zuraida berkata demikian mengulas penolakan Anwar terhadap permintaan untuk mengadakan mesyuarat rekonsiliasi antara beliau dan pihak yang tidak puas hati dengannya.

“Kita nak bertemu (Anwar dalam mesyuarat rekonsiliasi) dan saya ingat perdana menteri kelapan kena berjiwa besarlah,” katanya kepada pemberita di Pandah Indah, Ampang, hari ini.

Anwar Ibrahim pada 17 September bertegas tidak bersedia untuk berganjak dengan tuntutan anggota Parlimen Ampang itu yang mahu “mesyuarat rekonsiliasi” diadakan antara Anwar dan pihak dalam PKR yang tidak puas hati dengannya.

Sebaliknya, kata Anwar, beliau boleh berjumpa dengan mereka dalam banyak mesyuarat biasa PKR yang telah mereka pulaukan.

Mesyuarat biro politik PKR diadakan setiap Rabu dan Mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) bermesyuarat pada setiap bulan.

Mengulas lanjut, Zuraida berkata beliau dan anggota Parlimen Port Dickson itu perlu bertemu bagi membincangkan beberapa isu yang dianggap serius dan sensitif.

“Kita cuma nak berbincang untuk perkara-perkara yang agak sensitif dan yang tak boleh dibincangkan secara beramai-ramai untuk memberi pandangan dan juga merangka hala tuju hadapan PKR.

“Kita sayang PKR dan kita juga sayang negara. Jadi, kalau parti kuat, negara pun akan kuat. Itu yang kita nak buat,” katanya.

[Berita lanjut menyusul]

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-