Sunday, November 17, 2019

Serah kepada rakyat memilih Perdana Menteri!

By Editor
-17/11/2019


DI Tanjung Piai, BN menang dengan majoriti yang amat besar, ianya bukan satu tamparan, boleh dikatakan sebagai satu tumbukan TKO kepada Kerajaan PH.

Baru sahaja 1 tahun 6 bulan, rakyat sudah membuat keputusan bahawa Kerajaan PH sekira dibandingkan dengan BN, BN lebih ikhlas dalam memimpin.

Apabila rakyat memberi kuasa kepada PH sebelum ini, tiada perbandingan diantara corak kepimpinan BN dengan mana-mana, mereka menjangkakan kehidupan mereka lebih baik, lebih terjamin.

Ini kerana sepanjang 20 tahun PKR dan sekutu mereka wujud, mereka menabur fitnah dan politik kebencian sehingga rakyat termakan apa sahaja yang mereka ungkapkan.

Namun, apabila mendapat kuasa, pemimpin PH jadi lebih tamak.

Baru seminggu, kes Setiausaha Politik Mat Sabu berjaya keluar dari muflis, sebanyak RM500,000 dibayar.

Selepas itu, muncul pula kes pegawai Salahuddin menerima jam tangan mewah, kes Pemuda PPBM mendapat imbuhan dari bazaar Ramadan, kes penjualan aset kerajaan kepada kroni PH.

Ini semua telah membuka mata rakyat bahawa PH bukan mahu membantu rakyat, mereka mahukan kekayaan dengan rakus.

Bangkai di depan mata, sang serigala meleleh air liur tidak sabar melapah, itulah boleh diibaratkan perasaan pimpinan PH apabila melihat peluang rasuah di depan mata mereka.

Ada banyak kes rasuah di kerajaan dan agensi. Kawalan kewangan tidak lagi mereka ikut, apa sahaja nasihat pegawai kerajaan sekira tidak memberi keuntungan kepada PH, akan dibuang dengan alasan “pegawai itu orang BN” dan ini telah menghalalkan bentuk Rasuah yang rakus, seperti sang serigala tadi.

Bukan hanya rasuah, DAP memulakan corak kepimpinan Malaysian Malaysia. Bahasa mesti samarata, agihan ekonomi mesti sama rata, tidak kira siapa miskin dan siapa perlu dibantu, dengan beralasan memburukkan beberapa kes terpencil mempergunakan bangsa demi kekayaan, DAP berjaya membuat pimpinan lain tunduk kepala untuk mereka terap agenda Malaysian Malaysia. Dan rakyat sudah hidu keikhlasan.

Perut rakyat yang lapar, disuruh ikat, penjawat awam yang rajin dikatakan pemalas, askar yang bermatian berjuang dikatakan makan tidur, polis yang menjaga keamanan dituduh mainan politik.

Setiap hari, rakyat mendoakan ada perubahan kepada kerajaan PH, mereka kalau boleh mahukan pilihan raya dibuat dengan secepat mungkin, melalui kesengsaraan hidup zaman PH sama seperti hidup zaman Perang Jepun.

Hidup melarat dengan dihina setiap hari oleh pimpinan PH.

Terima kasih kepada setiap pengundi Tanjung Piai, andalah juara kepada rakyat keseluruhanya. Cameron, Semenyih dan Rantau sudah buktikan. Tanjung Piai juga sudah buktikan, sebelum Tun M terlewat, Tun serahkanlah semula kepada rakyat untuk memilih! -17 November 2019

DATUK MOHD RAZLAN RAFII,
Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-