Friday, November 15, 2019

Tg Piai: Bukan pilih imam, PAS pertahan sokong calon MCA

Mohamad Fadli
-November 15, 2019 

Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man antara yang hadir berucap dalam Himpunan Penyatuan Ummah Muafakat Nasional di Kampung Sawah, Tanjung Piai malam semalam.

PEKAN NANAS: PAS sekali lagi mempertahankan sokongan ke atas wakil MCA yang menjadi calon Barisan Nasional (BN), Wee Jeck Seng selepas Amanah didakwa mempertikaikan sokongan itu.

Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata sokongan itu kerana pihaknya percaya Wee boleh mewakili penduduk Tanjung Piai.

“Amanah datang ke Tanjung Piai, dia kata pelik tak faham kenapa Presiden PAS Abdul Hadi Awang datang sokong calon MCA.

“Lim Kit Siang datang Tanjung Piai sokong pak imam (calon PH), sebab itu kita kata belajar lagi.

“Yang kita nak pilih bukan imam sembahyang, yang kita nak pilih ini wakil rakyat, kalau nak sembahyang memang kita pilih imam, tak payah tanya dengan syarat-syarat, dengan rukun dia,” katanya ketika berucap di depan lebih 5,000 hadirin di Himpunan Penyatuan Ummah Muafakat Nasional di Kampung Sawah malam tadi.

Turut hadir Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan timbalannya, Mohamad Hasan; Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan; bekas perdana menteri Najib Razak dan Presiden MCA, Wee Ka Siong.

Calon BN tidak hadir pada himpunan itu.

Tuan Ibrahim menjelaskan PAS menolak calon PH di Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands, M Manogaran bukan sebab kaum tetapi DAP.

“Pada PRK Balakong, PAS hantar sokong calon MCA di Balakong.

“Itu pun takkan tak faham? Saya nak sebut ‘bengong’ pun takut terasa hati. Tetapi macam itulah,” katanya.

1 comment:

  1. antara bengong dengan mengong agaknya yang mana satu. harap tak terasa hati, saja hendak mengusik. tapi yang terasa mesti puak2 dap dan parti yang dibawah naungannya

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-