Klik kelaman FaceBook Wak Labu Farm

Monday, April 6, 2020

Perbuatan2 Kurang Cerdik Yg Dilakukan Oleh Kerajaan Dolu..!!

Assistant Editor 
April 05, 2020

1. Bila mula² dapat kuasa mereka sibuk menukar semua jawatan² penting dalam kerajaan, pihak berkuasa dan GLC dengan meletakkan orang² mereka!

2. Kemudian mereka sibuk mengejar, menangkap dan mendakwa musuh musuh politik mereka

3. Lepas tu mereka sibuk melepaskan pemimpin² mereka yang telah dijatuhkan hukuman oleh mahkamah atau yang sedang didakwa dimahkamah

4. Kemudian mereka sibuk membatalkan projek² infrastruktur kerajaan dengan alasan yang tidak masuk akal dan akhirnya terbukti sengaja diada adakan sehingga menyebabkan ribuan rakyat hilang pekerjaan

5. Lepas tu mereka sibuk mengagih agihkan projek² tersebut kepada kroni kroni mereka menyebabkan saham syarikat² yang dibatalkan kontrak mereka jatuh merudum

6. Kemudian mereka naikkan bermacam macam cukai, tarif air, tarif ekektrik dan memotong bermacam macam jenis bantuan kepada pekebun dan nelayan serta bantuan BR1M

7. Mereka menghapuskan GST dan ganti dengan sistem SST yang lapuk. Akibatnya apabila kerajaan tak ada income mereka jual pula asset² GLC dan menjarah duit Petronas

8. DAP hanya sibuk pasal sekolah Cina, UEC dan penggunaan Bahasa dan tulisan Cina secara meluas termasuk surat rasmi kementerian.

9. Dua orang pemimpin tertinggi PKR sibuk berebut nak jadi PM dan bakal PM

10. Pemimpin tertinggi PPBM sibuk nak jadi PM jugak dan sibuk tarik pemimpin UMNO lompat parti dan sibuk dengan “power deal” bersama “power broker” UMNO

11. Pemimpin PAN hanya sibuk jadi burung kakak tua mengulang atau jadi jurucakap DAP

12. Hampir semua janji dan manifesto PRU14 tak ditunaikan dan alasan yang diberi cuma berzikir Najib, 1MDB, Najib, 1MDB, Najib, 1MDB tapi dok jual jugak asset² anak syarikat 1MDB berbilion bilion!

13. Bila virus Corona mula menyerang sampai WHO dah bagi amaran pun masih nak bawa masuk pelancung dari China, PM masih nak buat lawak bodoh dan menteri kesihatan memperkecilkan amaran WHO!

14. Bila Corona virus dah merebak korang sibuk suruh PM sendiri letak jawatan sampai kelam kabut negara tanpa PM dan tanpa menteri kabinet selama 2 minggu sampai Agong pun pening kepala!

15. Bila kerajaan korang tumbang angkara korang sendiri korang terus sibuk buat perhimpunan sana sini dan tukar zikir “kerajaan pintu belakang” pulak!

22 bulan jer kelam kabut negara dan hampir telungkup korang buat! Sekarang ni korang cakap apa pun orang dah meluat nak muntah tau tak??? Baik duduk rumah diam² jangan keluar.

Sekarang dah tak ada kerja baru nak fikir hal rakyat? Baru nak ambil tahu pasal KWSP? Baru nak keluar TV3 1/4 hari2 cerita pasal COVID-19? Baru nak jadi palatau COVID-19?

Baru nak salahkan Tabligh semata mata? Baru nak pegang cardboard suruh orang duduk rumah? Yang bagi permit perhimpunan Tabligh tu korang jugak! Yang sibuk buat perhimpunan sana sini lepas kerajaan kau tumbang tu pun korang jugak!

MR : Sekarang mereka cuba nak api-api rakyat... kalau rakyat percayai cakap PH... memang sah rakyat pun bodoh macam Anwar 2 kali kena tipu

Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

No comments:

Post a Comment

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-