Thursday, July 16, 2020

PKR Perak akan calon anak tempatan di PRK Slim untuk pertahan legasi Khusairi

FMT Reporters
-July 16, 2020 12:03 AM

Khusairi Abdul Talib meninggal dunia akibat serangan jantung di Hospital Bentong, selepas pengsan ketika bermain golf di Awana Genting Highlands Golf and Country Resort kira-kira 2.30 petang tadi.
(Gambar Fail)

PETALING JAYA: PKR Perak akan mempertahankan legasi Adun Slim, Khusairi Abdul Talib yang meninggal dunia petang tadi dengan mencalonkan anak tempatan dalam pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Slim.

Ketua PKR Perak, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak turut mengucapkan takziah kepada keluarga Khusairi.

“Kita akan meneruskan usaha membela nasib rakyat sebagai pembangkang ketika waktu yang mencabar ini,” katanya dalam kenyataan malam ini.

“Ketika negara kita mengalami krisis Covid-19 dan rakyat sedang menghadapi kemelut ekonomi, gerakan reformasi akan diteruskan demi suara PKR.”

Khusairi, 59, disahkan meninggal dunia akibat serangan jantung pada 4.15 petang di Hospital Bentong, Pahang selepas pengsan ketika bermain golf di Awana Genting Highlands Golf and Country Resort kira-kira 2.30 petang tadi.

Adun Slim selama 4 penggal sejak 2004 itu ialah ahli Majlis Tertinggi Umno dan ketua Umno Bahagian Tanjung Malim.

Beliau mempertahankan kerusi DUN Slim pada pilihan raya umum ke-14 lalu dengan majoriti 2,183 undi, selepas menewaskan calon PKR, Mohd Amran Ibrahim yang mendapat 6,144 undi dan calon PAS, Zulfadli Zainal yang meraih 4,103 undi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-