Wednesday, August 5, 2020

Tunggu masa sesuai, Abdul Azeez sedia debat dengan Mujahid isu TH

OLEH HANS YUSOFF
Rabu, 05 Ogos 2020

Ahli Parlimen Baling Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim memaklumkan pihaknya sedang mencari tarikh sesuai bagi mengadakan sesi debat bersama bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Seri Mujahid Yusof.
 — Foto oleh Shafwan Zaidon

KUALA LUMPUR, 5 Ogos — Ahli Parlimen Baling Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim berjanji akan meneruskan niatnya untuk berdebat dengan Ahli Parlimen Parit Buntar Datuk Seri Mujahid Yusof mengenai isu membabitkan Lembaga Tabung Haji (TH).

Abdul Azeez yang juga bekas pengerusi TH berkata, pihaknya masih mencari masa dan tarikh sesuai untuk berbuat demikian apatah lagi ketika umat Islam baru selesai menyambut sambutan Hari Raya Aidiladha.

“Sebenarnya isu debat bersama YB Parit Buntar dan jemputan untuk membincangkan isu TH di luar telah saya slotkan sebelum Hari Raya Aidiladha yang lalu.

“Walau bagaimanapun, pihak pengurusan saya akan menetapkan satu tarikh yang sesuai untuk program tersebut kerana saya difahamkan terlalu ramai berminat untuk menyaksikan perbahasan kami.

“Entah apa yang YB Parit Buntar seronok sangat ini, saya dulu bukan menteri agama pun, bukan juga timbalan menteri, hanya seorang bekas pengerusi bukan eksekutif. Insha Allah, kita jumpa nanti,” katanya di media sosial, hari ini.

Semalam, Mujahid yang juga bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) mengakui masih menunggu jawapan Abdul Azeez mengenai cabaran debat isu-isu berkaitan TH.

Sinar Harian melaporkan Abdul Azeez sebelum ini mencadangkan debat tersebut diberi tajuk “Tabung Haji: Di Mana Silapnya?”

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-