Thursday, May 1, 2014

Perhimpunan Anti-GST dingin? vedio inside

TuDiaaa!!! (Gambar2) LIVE - Anti-GST : Ribuan Rakyat Sudah Mula Bergerak... Jom Terjah!!!
































Beberapa tempat ditetapkan penganjur sebagai tempat perkumpulan awal sebelum bergerak menuju ke Jalan Raja, Dataran Merdeka. Antaranya termasuklah, Masjid Negara, Dataran Maybank, KLCC dan Sogo.

Perhimpunan hari ini turut mendapat kerjasama pihak polis dan penganjur dibenarkan berhimpun di Jalan Raja berhadapan Dataran Merdeka.

Polis bagaimanapun menegaskan peserta himpunan tidak boleh memasuki padang Dataran Merdeka kerana ia sedang dalam proses menaik taraf.

GST diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada pembentangan bajet 2014 Oktober lalu, akan dilaksanakan pada April 2015.

LINTAS LANSUNG oleh malaysiakini, harakahdaily dll

1.18 PM: Kelihatan pasukan Unit Amal PAS, yang terkenal dengan jolokan tentera merah, mengambil lokasi masing-masing di sekitar Dataran Merdeka yang menjadi tempat utama Himpunan Turun 501 hari ini.

Mereka diberi tanggungjawab berkerjasama dengan pihak polis dalam menjaga keselamatan peserta himpunan hari ini.

1.15 PM: Sebahagian peserta dilihat memenuhi setesen komuter dan LRT menuju ke kawasan perkumpulan sebelum menuju ke Jalan Raja, Dataran Merdeka.

1.13 PM: Laungan Azan berkumandang di Masjid Negara, peserta dengan berpakaian merah dilihat mula bersiap untuk solat zohor.

1.10 PM: Jabatan Undang-undang dan Hak Asasi manusia (Juham) membuka bilik gerakan sempena himpunan kali ini.

Sebarang kes tangkapan dan provokasi boleh dilaporkan ke nombor 011-23517748 dan 011-23517743. Sertakan Nama , No Kad Pengenalan, Tarik dan Masa tangkapan dan balai yang ditahan.

1.05 PM: Dewan Ulamak PAS Pusat memaklumkan lebih kurang 63 orang ulamak dan ustaz dari dewan itu menyertai himpunan hari ini.

Ketua Penerangannya, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali berkata, kesemua pasukan kepimpinan ulamak berhimpun di Masjid Negara.

Mereka kini sedang diberi taklimat untuk pergerakan ke Jalan Raja.

Mereka akan bergerak ke Jalan Raja, Datan Merdeka sejurus selesai solat Zohor.

1.00 PM Sogo - Kira-kira 2,000 peserta himpunan kini mula berarak dari pusat membeli belah Sogo ke Dataran Merdeka melalui Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Pergerakan peserta himpunan itu yang memenuhi ruang jalan raya tersebut menghalang laluan lalu lintas di jalan berkenaan.

Jalan Ampang dekat KLCC - Kira-kira 300 orang dengan sebahagian besarnya berbaju T merah sudah berkumpul di depan pintu masuk KLCC berhampiran Jalan Ampang.

Sebahagian hadirin juga kelihatan memakai baju hitam SAMM dan antara personaliti yang kelihatan adalah Chegubard dan bekas ADUN Kota Damansara, Dr Nasir Hashim.

Pergerakan peserta himpunan itu yang memenuhi ruang jalan raya tersebut menghalang laluan lalu lintas di jalan berkenaan.

1.00pm Masjid Negara Peserta Protes Anti-GST berbondong-bondong menuju ke Masjid Negara menunaikan solat Zohor berjemaah.

1.00 PM: Peserta himpunan mula memenuhi kawasan pra perhimpunan yang ditetapkan penganjur iaitu termasuklah, Masjid Negara, Dataran Maybank, KLCC dan Sogo.

Peserta yang beragama Islam dilihat sedang membuat persiapan untuk menunaikan solat zohor.

Penganjur menasihatkan Orang ramai yang mahu meyertai himpunan ini menggunakan pengangkutan awam.














No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-