Monday, July 27, 2015

Utusan gelapkan berita ucapan Muhyiddin

Akhbar milik Umno, Utusan Malaysia didapati tidak menyiarkan berita berhubung ucapan timbalan presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berhubung krisis yang dihadapi parti itu ekoran skandal 1MDB.

Bahkan, Utusan tidak melaporkan langsung mengenai mesyuarat agung Umno bahagian Cheras, yang dihadiri Muhyiddin semalam.

Akhbar itu sebaliknya hanya memaparkan laporan yang mempertahankan tindakan menggantung permit penerbitan The Edge, dan juga seruan agar ahli parti bersatu.

Satu lagi akhbar kawalan Umno, Berita Harian, hanya melaporkan mengenai sokongan Muhyiddin agar laporan awal mengenai 1MDB didedahkan kepada umum.

Laporan itu bagaimanapun tidak menyebut mengenai amaran Muhyyuddin bahawa parti itu mungkin tewas dalam pilihan raya umum akan datang akibat skandal 1MDB.

Berita Harian juga tidak menyebut mengenai pendedahan Muhyiddin mengenai nasihatnya agar Najib meletak jawatan sebagai pengerusi lembaga penasihat 1MDB.

Satu lagi akhbar kawalan Umno, New Straits Times juga menenggelamkan isu ucapan Muhyiddin.

Laporan enam perenggan NST hanya menyebut bahawa Muhyiddin menggesa anggota parti agar berdepan dengan realiti jika tidak ingin tewas dalam pilihan raya umum akan datang.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-