Tuesday, February 14, 2012

BR1M tidak betul, yang betul nya BRM1M - Bantuan Rakyat Miskin 1 Malaysia

Sebenar nye Wak tak layak terima BR1M ni, sebab jika kira pencen dan gaji isteri yang masih bekerja melebihi RM3000. Wak heran juga kenapa baru sekarang nak tiba PRU13 baru nak beri BR1M ni. Adakah kerana BN takut peristiwa PRU12 akan berulang lagi?

Persoalan utamanya ialah berkenaan sumber wang BR1M ni datang nya dari mana? Ada kah ianya dari poket BN/UMNO sendiri? Kalau jawapan nya YA! maka layak lah BN/UMNO berbangga membantu melayu miskin ni. Jika jawapan nya TIDAK! maka BN/UMNO sudah belanjakan wang pembayar cukai yang terdiri dari orang2 DAP, PAS dan PKR.

BN/UMNO dan penerima2 BR1M harus sedar apa hukum nya jika pembayar2 cukai nya marah dan tidak halal kan wang titik peluh mereka membayar cukai setiap tahun. Hasil dari pembayar cukai bukan nya untuk di sedekahkan ikut sesuka hati BN/UMNO.

Jika di lihat pada mata kasar, terlalu ramai rakyat terutamanya bangsa melayu yang layak terima BR1M ni. Bahasa senang nye, terlalu ramai melayu hidup di bawah aras kemiskinan. Ini membukti kan UMNO telah gagal membela nasib kaum nya sendiri.

Adakah dengan RM500 ni sudah mampu merubah kedudukan ekonomi orang melayu?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-