Saturday, December 7, 2013

Ape orang tue ni dah buat selame lebih kurang 22 tahun menerajui negare.............?

22 tahun orang tue ni menjadi ketue pemimpin negare bagi orang melayu. Di mane dan bagaimane kedudukan orang melayu hari ini jike dibandingkan dengan kaum cine dan kaum india dari segi perpaduan nye, ekonomi nye dan moral nye? Wak kire jawapan yang tepat hanye boleh dijawab oleh penyokong Pakatan Rakyat sahaje.

Bagi penyokong2 dan pencacai2 UMNO pule jawapan nye sangat berlainan. Orang melayu sudah cukup maju dan berjaye dalam semue lapangan sejak bernaung di bawah pemimpin2 UMNO. Ekonomi, perpaduan dan moral orang melayu berade jauh lebih tinggi jike dibandingkan dengan kaum2 lain di Malaysia ini.

Penyokong2 dan pencacai2 UMNO juge tahu dan sedar bahawe melayu yang kaya raye hidup mewah senang lenang tu ialah pemimpin2 UMNO, keluarge pemimpin2 UMNO dan kroni2 UMNO sahaje. Ini telah menjadi satu kebangga bagi pencacai2 dan penyokong2 UMNO.

Pencacai2 dan penyokong2 UMNO ni akan terus taat dan setie kepade UMNO selagi pemimpin nye menaburkan 'hampas2 kelape dan dedak' setiap kali di adekan PRU atau PKR. Gulungan melayu jenis ini sangat bershyukur dan berbanyak terime kasih kepade pemimpin2 nye yang sudi menaburkan 'dedak dan hampas kelapa' tu.



6 comments:

  1. Ate.. dah mike tanye, biyole teman jawap ikut pandangan teman. Gini ... tak ade ape sebenonya nak di banggekan dengan peghompak seko ni. Diye gune kuase ghompak duit ghakyat kompoi buat ghete, selamatkan anak sendighi dan geng2 diye yg ghapat. Pade mase same, dihasutnye ghakyat supaye kelahi nyemedang, bodohkan ghakyat, buat fitnah, ugut dan macam2 lagi. Zaman diye ni le 2 kali melayu bepecah, sekaghang gate sughoh besatu, ce pikiyo. Nak bagi anaknye naik le tu, ape ke lagi! ade ghope oghang insap, hagham... Diye bukannye nak bagi oghang melayu jadi kaye ato ceghodek, yg tu getik beno diye. Umo dah tue tak sedo dighi lagi. Dulu tu nyawe dan ayo muke oghang sampe langsung tak de ghege dibuatnye he'eh...

    ReplyDelete
  2. Tun Mahadhtir adalah manusia yang amat memahami,semua jenis asas teori ekonomi.Mengikut arus peradaban manusia terkini dengan acuan tersendiri sehingga rakyat menikmati kesejahteraan da keamanan dalam negara selama 22 tahun.sehinggalah terpaculnya Anwar Ibrahim dari sangkar besi.Yang hanya mengorak langkah untuk berkuasa dan ingin menjadi Perdana menteri.Pelbagai teori di cipta.Merungkai semua inti rahsia kejayaan malaysia, untuk di manipulasi demi mengapai cita2 beliau.Namun kerajaan terikut dgn rentak dan tarian beliau,lalu menghadapi kesukaran masa2 kini.Malah,kerajaan di lihat terperangkap dgn maninan khayalan dan teori Anwar Ibrahim.Maka akhirnya, Rakyat kembali rindu akan kebijaksanaan di era pemerintahan Tun Dr Mahadhtir.

    ReplyDelete
  3. Rindu kepada MM yang juburnya penuh cirit? Tak usah berangan-angan laaaa bro!! Ada juga manusia jenis bodoh dizaman ICT ni ya!

    ReplyDelete
  4. Bagi penyokong PAS, walau semua suruhan Allah dia laksanakan, tetapi bila bercerita pasal UMNO, mereka tak takut azab neraka asalkan mereka dapat meluahkan perasaan benci mereka kepada UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat..jelas dan tepat.... wpun saya pyokong PAS tp skrg sya lihat pas semakin 'maksum'

      Delete
  5. UMNO adalah parti perosak bangsa dan agama islam itu sendiri. Mereka mengamalkan ajaran islam secara memilih-milih. Mereka juga menerima sebahagian nas serta sunah dan mempertikaikan sebahagian lagi. Dgn memisahkan politik dgn agama islam itulah yg dikatakan sekular. Agama islam bagi mereka hanyalah dgn mengamalkan ibadat khusus spt solat, puasa dan haji. Bagaimana pula dgn ibadah umum. Sekiranya penganut islam memahami apa itu ibadat khusus dan ibadat umum dgn mendalam, nescaya umat itu sedar dan akan menolak perjuangan UMNO. Ingat, perkara bersangkutan dgn iman bukan boleh dipersendakan samada dikhalayak ramai ataupun bersendirian. Ia boleh menggugurkan akidah. Mempersendakan keimanan adalah satu perkara mungkar. Memihak kepada perkara mungkar dikira bersubahat, walaupun anda tidak melakukannya. Sekadar membenci perkara mungkar itupun adalah selemah2 iman, bagaimana pula iman bagi yg bersetuju dgn perkara mungkar itu. Itu baru sebahagian kecil kecurangan UMNO, tetapi mempermainkan iman tidak boleh dikompromi sama sekali. Persis munafik dizaman Nabi saw yg mengamalkan sebahagian islam dan mempersenda pula sebahagian ajaran Nabi saw, maka jauhilah diri dari sifat munafik itu, kerana dikhuatiri menjadi munafik tanpa disedari. Amal ibadat golongan munafik tidak diterima Allah, ini dipelajari dgn mana2 ustaz. Peliharalah iman anda sebaik2nya.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-