Tuesday, August 30, 2016

Siasatan akaun PM: Tiada pelanggaran undang-undang, kata pegawai khas

Bernama
August 30, 2016

Datuk Seri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad berkata menteri luar Arab Saudi sendiri mengesahkan dana dalam akaun perdana menteri adalah sumbangan daripada kerabat diraja Arab Saudi.
KUALA LUMPUR: Dana dalam akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak disiasat secara komprehensif, dan pelbagai pihak berkuasa memutuskan tidak berlaku sebarang pelanggaran undang-undang, kata Setiausaha Akhbar Najib, Datuk Seri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad.

Tengku Sariffuddin dalam kenyataan hari ini berkata menteri luar Arab Saudi mengesahkan dana dalam akaun perdana menteri adalah sumbangan daripada kerabat diraja Arab Saudi.

“Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia sudah pergi ke Arab Saudi dan memeriksa semua dokumen perundangan dan menemu bual wakil penyumbang tersebut,” katanya.

Kenyataan itu dibuat sebagai respons kepada dakwaan terbaru bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin terhadap perdana menteri.

Tengku Sariffuddin berkata Muhyiddin merupakan individu yang kecewa selepas dipergunakan sebagai boneka bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Katanya, Muhyiddin kecewa beliau tidak akan dapat menjadi perdana menteri seperti dijanjikan, kerana cubaan mereka untuk menyingkirkan pemimpin yang dipilih secara demokrasi gagal; dan marah kerana kini hidup sengsara akibat daripada perbuatannya sendiri.

“Ketidaksetiaan dan salah membuat pengiraan oleh Tan Sri Muhyiddin berikutan mahu mencapai cita-citanya itu membawa kepada penamatan kerjayanya secara mengaibkan.

“Beliau kini terdesak – jadi kenapa harus orang percaya dengan apa yang dikatakannya?,” kata Tengku Sariffuddin.

Beliau berkata jelas Muhyiddin ibarat talam dua muka iaitu berbuat sesuatu mengikut kesesuaian politiknya tetapi secara peribadi lain pula halnya.

“Ini jelas apabila beliau menyerang perdana menteri atas dakwaan rasuah, sedangkan semua orang dalam tahu sejarah sebenarnya sebagai menteri besar Johor,” kata Tengku Sariffuddin.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-