Thursday, January 26, 2023

UMNO milik semua ahli, bukan MKT sahaja, kata KJ

satuberita.my
By SatuBerita
-January 26, 2023

BEKAS Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menegaskan UMNO adalah milik semua ahlinya, bukan milik Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) sahaja.

Menurut Khairy, memiliki sudut pandang yang berbeza dengan pucuk pimpinan tidak bererti beliau tidak setia kepada parti.

“Berbeza pandangan dengan pucuk pimpinan dan menuntut proses demokrasi dihormati tidak bermakna tidak setia kepada parti,” katanya menerusi hantaran di InstaStory hari ini.

Media sebelum ini melaporkan Jawatankuasa Pengurusan Lembaga Disiplin UMNO bermesyuarat semalam dipercayai bagi membincangkan status keahlian Khairy Jamaluddin.

Bagaimanapun, sebarang keputusan hasil mesyuarat tertutup itu akan dibawa ke Mesyuarat MKT UMNO pada esok.

Perkembangan itu dipercayai berlaku susulan tindakan Khairy menyebarkan dakwaan mengenai kewujudan ‘perwakilan import’ dalam Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2022, pada Disember lalu.

Bekas Menteri Kesihatan itu merupakan antara ahli UMNO yang secara terbuka tidak bersetuju dengan keputusan PAU 2022 meluluskan usul tambahan jawatan presiden dan timbalan presiden parti itu tidak dipertandingkan pada pemilihan parti tahun ini.

Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini turut memberi bayangan bahawa nasib individu lain selain bekas Ahli Parlimen Rembau itu juga akan ditentukan dalam mesyuarat sama.

Jelasnya, ia merupakan sebahagian daripada langkah pembersihan besar-besarandalam parti itu seperti diputuskan dalam PAU 2022 yang lalu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-