Saturday, March 18, 2023

Sombong, kata Tajuddin selepas dihalang masuk lokasi pemilihan

agendaily.com
18/03/2023
Bekas Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dihalang memasuki lokasi pemilihan UMNO Bahagian Pasir Salak, di Dewan FELCRA Seberang Perak, Pasir Salak, hari ini (18 Mac 2023).

“Sombong… mantan Ketua Bahagian pun dihalang masuk. Ini tak pernah berlaku.”

Itu ungkapan yang terbit daripada bekas Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dihalang memasuki lokasi pemilihan UMNO Bahagian Pasir Salak, di Dewan FELCRA Seberang Perak, Pasir Salak, hari ini (18 Mac 2023).

Difahamkan, Tajuddin yang hadir jam 9.50 pagi dihalang masuk oleh petugas keselamatan atas faktor keahliannya yang digantung parti sejak September lalu.

Beliau yang juga bekas Ketua UMNO Bahagian Pasir Salak akur dan kemudiannya menunggu di dalam keretanya di luar kawasan dewan seperti diarahkan petugas.

Sementara itu, Tajuddin ketika dihubungi berkata bahawa beliau menyayangi UMNO dan setia selama 50 tahun dalam parti itu.

Ditanya mengenai insiden dihalang masuk pagi tadi, Tajuddin menyifatkan tindakan tersebut tidak menghormati dirinya.

“Sombong… mantan Ketua Bahagian pun dihalang masuk. Ini tak pernah berlaku,” katanya menurut HM.

Pada pemilihan kali ini, anak sulungnya, Dr Faizal Tajuddin bertanding bagi merebut jawatan Ketua UMNO Bahagian yang juga ditandingi Pemangku Ketua UMNO Bahagian, Khairul Azwan Harun.

Terdahulu, anak perempuan Tajuddin, Datin Sri Rahayu Tajuddin memenangi jawatan Ketua Wanita UMNO Bahagian Pasir Salak apabila berjaya menewaskan penyandang, Datuk Dr Wan Norashikin Wan Noordin yang juga Ketua Wanita UMNO Perak.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-