Thursday, September 3, 2015

Saya tidak pernah sangka Dr Mahathir akan serang sebegini, kata Najib

OLEH EILEEN NG
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berucap pada Simposium Pasaran Modal Dunia di Kuala Lumpur hari ini. Beliau berkata, tidak pernah menyangka akan diserang oleh Tun Dr Mahathir Mohamad yang semakin kuat mendesak beliau meletakkan jawatan.Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 3 September, 2015.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengeluh dengan serangan berterusan terhadapnya oleh pemimpin terdahulu dan ketua pengkritik Tun Dr Mahathir Mohamad dengan berkata beliau langsung tidak menyangkanya.

Kenyataan itu dikeluarkan sebagai respons kepada jenaka wartawan British Riz Khan yang merupakan pengendali acara di Simposium Pasaran Modal Dunia di Kuala Lumpur hari ini.

Najib berkata: "Saya mahu parafrasanya dalam konteks saya sendiri, ‘Saya tidak pernah menyangka pendahulu saya akan bertindak terhadap saya dengan cara ini.

"Tetapi dia bukan lagi perdana menteri, beliau tidak sepatutnya mengambil pentas utama."

Kenyataan Najib itu dibuat sebelum beliau membaca ucapan perasmian pada majlis itu, disambut gelak ketawa peserta tempatan dan antarabangsa daripada sektor kewangan, ekonomi, perniagaan dan geopolitik.

Riz sebelum ini bergurau dalam ucapan pembukaan beliau membuka kepada orang ramai, yang berakhir dengan menyindir: "Saya tidak pernah berada dalam mimpi liar isteri saya ". – 3 September, 2015.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/saya-tidak-pernah-sangka-dr-mahathir-akan-serang-sebegini-kata-najib#sthash.9zafXyRU.dpuf

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-