Saturday, May 25, 2013

PRU12 masih ade setengah nyawe, PRU13 tinggal tige suku nyawe. PER14 akan kehilangan nyawe?



Kedudukan Barisan Nasional terbukti semakin bertambah buruk pade PRU 13 tadi.Kelantan, P Pinang dan Selangor masih terus di kuasai oleh Pakatan Rakyat. Walaupun Barisan Nasional berjaye menguasai kembali Kedah tetapi BN nyaris2 kehilangan Terenggau pule.

Kegagalan BN menawan Selangor adelah satu perkare yang sangat memalukan. Segale tenage dan daye usehe telah di lakukan hingge ketahap maksima tetapi BN masih menemui kegagalan. Boleh di katekan hampir di semue kawasan bandar BN tewas. Hinggakan ade calon BN dari MCA yang hilang wang pertaruhan nye di P Pinang.

Sebenar nye kegagalan BN ini berpunce dari penolakan rakyat terhadap sebuah parti yang sudah lapuk dan di telan zaman. Tiade lain gambaran yang terfikir dari fikiran rakyat terhadap BN selain dari rasuah, penyelewengan dan penyalah guneaan kuase.

Selagi ade keturunan penyamun2 berade dalam BN selagi itu lah rakyat pasti akan terus menolak BN. Berbagai skandel yang melibatkan pemimpin2 BN masih lagi meragukan pemikiran rakyat. Sebagai contoh, isu kapal selam, isu lembu dan pembunuhan seorang rakyat Mongolia yang tidak berdose.

Walaupun kes2 ini nampak nye sudah selesai tetapi ianye masih lagi meragukan kebanyakan rakyat. Kini pemimpin2 BN akan terus di hantui oleh isu2 yang tersebut tadi. Paling malang bagi BN ketike ini juge telah kehilangan rakan2 nye seperti MCA dan parti Gerakan. Perkare ini boleh lah di anggap sebagai penolakan kaum cine terhadap BN.

BN sudah menerime dua kali pukulan teruk. PRU 12 tinggal setengah nyawe, PRU 13 tinggal tige suku nyawe. Mungkin kah pade PRU 14 nanti BN akan terus kehilangan nyawe?



3 comments:

  1. Wak Labu;
    Betul ke yang sdr tuliskan di atas itu atau untuk menyedapkan hati yang telah luka dan punah.Saya rasa yang akan punah adalah PR terutama PKR dan PAS.DAP tetap teguh kerana sokongan Cina.Kalaulah bukan kerana sokongan Cina,entah berapa kerusi lagi terutama PKR dan PAS di setengah kawasan urban yang hilang.Itu pun kalau dicamporkan jumlah kerusi PKR dan PAS pun tak dapat tanding UMNO,belum lagi BN.Pergolakan dalam PKR antara Azmin dan Wan Azizah tidak dapat disembunyikan lagi dan Geng Anwarinas di dalam PAS dah habis tergolek sampai jawatan EXCO negeri pun tak dapat.Kaum Cina saya ingat terror,tapi se terror mereka kena tipu juga olih saorang MELAYU.Tahun 2008 orang India kena tipu dan sekarang ini Cina pula.Sama sama lah kita tengok nanti adakah kenyataan sdr akan berlaku atau sebaliknya.PM sudah tahu tanpa undi Cina pun bolih menang PRU dan jangan ingat BN akan duduk diam,tetapi mereka akan bangkit.5 tahun agak panjang,macam macam bolih berlaku.

    ReplyDelete
  2. persempadanan semula yang dibuat oleh Tun Mahadhir bukan kah untuk undi penentuan dari kaum cina untuk menyelamatkan BN yang akhirnya makan diri ?.

    ReplyDelete
  3. Sepaturnya PKR dan PAS patut terima kasi pada Mahathir,kalau tidak undi mata sepet ini,banyak lagi kerusi PR slain DAP kantoi...apa macam

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-