Monday, December 5, 2011

UMNO hancur kerana pemimpin tamak...................

Kini UMNO sudah jadi parti momokan rakyat. Sudah jadi terang nyata dan jelas bahawa UMNO cuma ujud untuk kayakan kroni2 nya sahaja. Kesah lembu UMNO semakin panas di perbincangkan oleh ahli2 warong kopi. Tajuk perbualan hari ini hampir sama juga dengan kelmarin.

Kesah lembu, PAU yang dicemari dengan insiden singsing lengan dan angkat penumbuk, jeritan batin PM dan caci hamun dari perwakilan yang berucap kepada Pakatan Rakyat. Agenda pembangunan melayu, islam dan negara sudah jadi perkara kedua.

UMNO memang sudah nampak macam kebingungan sejak selepas PRU12. Apa saja telah dilaku kan untuk kembalikan sokongan rakyat, buat berbagai2 jamuan mega 1 Malaysia taburkan ringgit kepada anak2 sekolah dan lain2 lagi.

Makanan rakyat kebas, ringgit mereka kebas tapi sokongan belum tahu lagi. Malang nya PM kata UMNO sudah pulih. Senang nya UMNO boleh pulih, sedangkan cerita2 seperti kesah 'lembu' masih lagi timbul dalam UMNO. UMNO anggap perkara salah guna wang rakyat cuma perkara kecil.

'Alah bisa tegal biasa' - (tentang tibai duit) ini lah peribahasa yang patut di ber pada UMNO. Maka tidak hairan lah semua pemimpin2 UMNO kaya raya belaka. Ratus2 juta bahkan ribu ribu juta mereka anggap kecil sahaja. Mereka boleh anggap demikian kerana negara kita kaya banyak hasil.

Malang nya rakyat nya masih lagi hidup jauh dibawah aras kemiskinan. Tabur 100RM berebut macam ayam kelaparan pergi kutip. Oleh kerana mereka miskin maka 100RM itu sudah sangat besar. Sedang kan yang menabur kan wang itu sudah kebas ratusan dan ribuan juta RM.

"Perjuangan Belum Selesai" itu lah kata2 hikmat UMNO. Perjuangan apa?  Bila ia akan selesai?  Kantung harta mereka semakin membesar setiap kali cogan kata ini dilaungkan.  Cuma melayu UMNO yang bodoh dungu saja boleh terima cogan kata UMNO ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-