Monday, December 19, 2011

Virus ni cuma serang melayu aje...................................

Wak rasa pelek, apa sebab  studen melayu aje yang suka berdemo, sedangakan bangsa lain indu dan cina mereka tak mau berdemo, mereka lebih cenderong kepada pelajaran. Itu lah sebab nya pelajaran mereka lebih jauh maju dari bangsa melayu.

Harapan ibu bapa lah yang patut mereka utamakan. Ibu bapa sangat berharaf supaya anak2 mereka berjaya dalam hidup. Kesiankan le pada emak bapak yang sangat menghaeafkan kejayaan. Kalau dah berjaya dan dapat pula kerja yang gaji tinggi kan kesenang mak bapak.

Lain le kalau studen ni dari gulungan kaya2, boleh le abaikan pelajaran, apa susah kena tangkap ke, kena buang ke atau kena gantung ke semuanya tak kesah. Harta emak bapak boleh tanggung sara hidup. Wak percaya ada di kalangan studen ni yang pape kedana dan haraf kan bantuan kerajaan aje.

Dah tu melawan kerajaan pula, semua nya tak kena, kerajaan zalim le, kerajaan rasuah le, kerajaan penipu le dan macam2 yang buruk2 belaka. Ni nak kebebasan akademik pula. Kebebasan yang macam mane agak nya tu? Kalau le kerajaan ni seburuk yang awak semua sangka tak kan awak boleh jejak kan kaki ke menara gading tu.

Wak lain le, kurang pandai nye dan miskin pula pada zaman tu. Dapat third grade dan masuk DTC, dulu2 ada juga yang kata DTC tu Dongkey Training Centre bukan nya Day Teachers Treaning Centre. Tapi wak tetap berbangga dapat berkhidmat selama lebih 30 tahun mendidik anak2 sekolah.

Masa wak dalam latihan tu cuma dapat elaun RM150.00 saja, shukur alhamdulilah cukup, boleh pakai skuter pun. Start mengajar gaji nya cuma RM250.00 gaji mati(maksimum) RM445.00 saja. Tapi sekarang dah lain, berkat kemajuan kerajaan BN kita, pencen wak pun lebih kurang RM2000.00. Ini tandanya kita memiliki kerajaan yang sangat baik.

Wak nasihatkan anak2 yang ber demo tu berenti kan aje, yang ada niat berdemo lupekan aje, ingat pesan mak bapak, tumpukan sepenuh masa kepada pelajaran. Itu pun kalau nak dengar nasihat wak, kalau tak mau wak apa boleh buat. tenguk dan kesian kan aje le.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-