Thursday, May 9, 2013

Ini yang Wak heran ni ..............???








Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang baru saja melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar Kelantan dilaporkan akan meludah muka sesiapa yang datang bertemu dengan beliau untuk berbincang mengenai perpaduan Melayu dan Islam.

"Sikit lagi boleh jadi ada Umno datang tunduk nak cari Pas pulak tu,...Saya akan ludah muka orang tu". Katanya ketika menjawab soalan media berhubung penyatuan orang Melayu.

Menurut Nik Aziz, tidak ada cara lain untuk Umno boleh bergabung dengan Pas melainkan Umno mesti buang dasar Kebangsaan dan terima dasar Islam....."


Ulasan Wak Labu:

Ari ni Wak nak buat sikit komen tentang Tn Guru Datuk Hj Nik Abdul Aziz. Pade pandangan Wak, Tn Guru ni nampak nye teringin juge untuk menyatu padu kan umat melayu/islam. Care beliau berhujah tu se olah2 beliau memberi syarat jike mahu berbincang.

Syarat nye itu nampak nye tidak lah terlalu sukar bagi PM Najib untuk menerime nye. Itu pun kalu PM Najib benar2 mahu menyatu padu kan umat melayu/islam.

PRU13 tadi telah membuktikan bahawe UMNO boleh bedikari tanpe bantuan cine MCA atau P Gerakan. Dengan kate mudah nye, cine telah menolak Barisan Nasional secare total. Jike PM Najib bersetuju dengan syarat Tn Guru, UMNO tidak rugi ape2 pun.

Sebalik nye ini akan memberi kesedaran kepade kaum cine tentang keujudan perpaduan kaum melayu/islam. Kalu cine boleh bersatu dalam DAP, mengape pule melayu/islam tidak boleh bersatu dalam sebuah parti?
Wak sangat yakin, jike melayu/islam sudah bersatu pasti kaum kafir akan terkencing dalam seluar.

 

14 comments:

  1. kau tau tak apa beza kafir dan munafik? Kenapa TGNA lebih mudah berurusan dengan DAP kaum kafir berbanding dengan umno yang terkenal dengan nama setan dikenali atau pun kaum munafik.....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..itu maksud tuan guru sbnrnye...TGNA kata PAS blh bergabung dn umno kalau umno buang sekular..ada faham ke?

      Delete
  2. Maksud dari TGNA tersirat... faham-faham lah...

    ReplyDelete
  3. TERSIRAT SOKMO2....HUSAM MUSO TAK LEKAT JAWATAN EXCO PUN NOK SALOHKAN BN JUGOK KO???....

    TENGOK LAH NANTI...GAPO HOK HUSAM MUSA AKAN DEDAHKAN DALAM KETIDAKADILAN DALAM PEMERINTAHAN PAS DIKELANTAN YG LEPAS....LEPAS SATU...SATU...POKNIK KECUT PERUT GOK...HAHAHAHAH

    SEBENARNYE SULTAN KELANTAN TOKSIR KEDUA2 PEMIMPIN NIH...HOK SORE TU PANDAI BERKECEK SAJO...HOK SORE LAGI CARO DOK MEMECOH BELOHKAN UMAT ISLAM.....

    ALLAH MAHA KUASA....UMPAMA MELUDAH KE LANGIT...JATUH ATAH MUKA SENDIRI....KUAKUAKUAKUA.....

    ReplyDelete
  4. Anon 9:00, mu ghoyat gapo? Kalau mu bodoh, mu duduk diam2.

    ReplyDelete
  5. DAP kata (Karpal Singh) Perlembagaan Malaysia tidak membenarkan hukum hudud dilaksanakan, MCA kata (Soi Lek), jika UMNO nak laksanakan hudud, MCA akan keluar BN TETAPI Dato Sri Najib kata, UMNO (atau BN) tidak akan melaksanakan hudud kerana berpaksikan realiti....Jika ketigaNya2, (termasuk Karpal Singh dan Soi Lek) adalah semua orang Islam, siapa yang ingkar (dalam bahasa Arab kafir..? Karpal Singh, Soi Lek atau DS Najib..?) Terang2 yang ingkar adalah DS Najib. Hukum Allah, adalah untuk setiap masa, dahulu, sekarang dan selama2Nya..Itu sebab Tuan Guru Nik Aziz kata, UMNO kena buang perjuang kebangsaanNya dulu, baru PAS boleh bergabung atau PAS dibubarkan!

    Jika PAS dan UMNO (orang Islam yang betul2 hendakkan hudud) bergabung dan dapat tukar pelembagaan, barulah hudud boleh dilaksanakan mengikut pemlembagaan Malaysia (kita amalkan negara demokrasi) dan ketika itu, jika DAP nak halang pun tak boleh buat apa2 sebab orang Islam bersatu. TETAPI DS Najib terang-terang tolak hudud. Dia kata penolakan hudud itu dalam kaca TV lagi..! Negeri Kelantan, jika BN tidak campur tangan, MUNGKIN Kelantan boleh melaksanakan hudud (dulu Dr Mahadir halang). Nak lebih demokratik..Kelantan buat undian referandum (semua rakyat Kelantan keluar undi "Ya" atau "Tidak" hudud dilaksanakan, sama ketika undian dibuat kepada orang Sabah sebelum mereka bersatu dengan Malaysia). Jika YA ! jangan halang Kelantan laksanakan hukum hudud.

    ReplyDelete
  6. Kenapalah nak bersekongkol umno/bn yg korup, gila kuasa dan kroni? Kita tolak perkauman sebab itu rakyat tolak umno/bn yg rasis. Apakah pemimpin umno sanggup disiasat oleh SPR. Selagi madey kutty hidup negara ini akan semakin rosak kerana tangannya sebab nmadey ni anak asuhan yahudi.

    najib ni penasihatnya yahudi. Apakah kita sanggup bersekongkol dgn yahudi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni Cina yang melaga-lagakan bangsa kami.

      Delete
  7. salam wak yang dikasihi,

    anon2 diatas masih sempat lagi mengumpat orang.umno tanpa mca dan gerakan masih boleh memerintah.umno dan kaum bumiputera sabah dan sarawak memiliki 121 kerusi di parlimen.tak ada masalah.keadaan ini lebih indah kalau pas bersama umno.pas dan umno+bumiputera memiliki 142 kerusi.tambah lagi dengan beberapa orang pkr kita akan dapat 2/3 majoriti.belum kira lagi kerusi yang majoriti melayu diwakili mca dan mic yang berjumlah 11 kerusi.

    jika ini terjadi kerajaan melayu bumiputera boleh menjalankan persempadanan semula dan mewujudkan lebih banyak lagi kerusi melayu islam.ketika itu tiada masalah lagi untuk melaksanakan hudud dan meminda perlembagaan.

    wak,bila ye kenyataan ini akan menjadi realiti???

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam saudare Dewata, walaupun kite berlainan sampan tapi distinasi kite adelah yang same.

      sebenar nye Wak dah pun terase bosan dengan perpecahan kuase politik melayu/islam ni.

      Wak sungguh2 mengharafkan supaye melayu/islam bersatu dalam sebuah parti yang teguh dan kukuh.

      dikale ni lah kaum kafir akan tidak berani lagi angkat muke dan memperlekeh bangse dan agame kite..........

      Delete
  8. armalMay 9, 2013 at 9:27 AM
    MU LA HOK BODONYA.........PIKIR GUNA PALO OTOK...JANGE GUNO PALO LUTUT......

    KALU TAK PUAH HATI DENGE APA2 KEPUTUSAN PRU13....BERPAKAT-PAKATLAH...BUAT2 SEMBAHYANG HAJAT BESAR-BESARAN SRUPO DULU...HOK DOK KATA UMNO K.O....TUKAR HOK TU MINTA ALLAH S.W.T BERIKAN HIDAYAH & PETUNJUK......AMIN

    SESUNGGUHNYA DOA ORANG YANG TERANIAYA MUDAH DIMAKBULKAN.........AMIN

    MALAYSIA MEMILIH......?????
    LAIN KALI LAH.............

    ReplyDelete
  9. Akar umbi dalam UMNO pun nk hudud juga. Depa pun takut gugur akidah, masuk neraka, kalau tolak Hudud. Yg terang2 tolak hudud Karpal Singh Pemimpin UMNO bukan tolak tapi takut hilang sokongan Cina dan takut hiang kuasa. Sekarang tanpa Cina, terbukti sebahagian Melayu sahaja pun boleh menang pilihanraya. Jangan membenci sesama kita, kutuk mengutuk etc. Kaau kita bersatu kita boeh laksanakan hukum ALAH. Masa tuuuuu kita hooddoood depa, jangan hudud orang islam saja.

    ReplyDelete
  10. islam umno tolak hukum islam psl dorang byk kedarah arak n mkn rasuah..tu la psl dorang tk nk hukum islam dilaksanakan di bumi msia nih..tu je citernyer

    ReplyDelete
  11. AnonymousMay 10, 2013 at 4:17 AM
    umno tak tolak pasal tu.......sbb nya ada segelintir ulamak dlm pas yg bertopengkan islam, ularmak sesat....dok doakan kemusnahan sesama islam....tu je citernyer

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-