Saturday, October 27, 2012

UMNO memang bermasalah..............hingga ke akhir hayat nye..............

Wak tak heran kalu banner ni di gantung oleh puak2 PR. Tapi kalau lah benar banner ni di bikin dan di gantung kan oleh puak2 BN, lagi tambah tak heran. Kenape Wak kate gini, sebabnye dalam UMNO tu ujud kumpulan yang berpuak2. Puak2 ni pule sentiasa berdendam antara satu same lain.

Ape yang kite saksikan ni cume segelintir contoh yang terserlah dengan tak segnaje atau pun ianye di senghaje kan. Itu terpulang kepada niat si pembikin dan pengantung nye. Sebenar nye kesah 'lembu dan ketua wanita UMNO' ni dah jadi satu kesah yang sangat sensasi.

Kesah ni dah jadi bualan mulut dari kanak2 sehingga kepade yang tua2 bangke. Ia nye boleh lah dikatekan sudah tersenarai kedalam carta 'Top 10' yang bertajuk Perkara2 Busuk Dalam UMNO. Wak setuju benar dengan sikap UMNO yang masih sayangkan kepada pemimpin2 nye yang 'bermasalah'.

PM Najib cume ambil alih jawatan menteri nye sahaja, sedangkan jawatan ketu Wanita masih lagi di pegang oleh Shahrizat. Sepatutnye PM Najib kena ambil juge jawatan Ketua Wanita UMNO sekali. Pemimpin2 UMNO yang 'bermasalah, ni akan terus jadi pembunuh UMNO.

Sebenar nye PM Najib sedar tentang ape yang sedang berlaku dalam UMNO, tetapi dia sudah tidak terdaya untuk memperbetulkan nye dengan sekelip mate. Usahe2 PM Najib menawan hati rakyat menyokong UMNO dengan berbagai cara termasuk BR1M tidak mungkin terhasil sepenuh nye.

Rakyat di hari ni semua nye dah berpelajar dan bijak2 belake. Mereka tahu menilai yang mane kaca dan yang mane permate. Selagi PM Najib gagal membersihkan pemimpin2 nye, selame itu lah rakyat akan menolak UMNO.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-