Friday, January 4, 2013

Kebimbangan PM Najib bubar parlimen .................


Wak heran kenape PM Najib masih lagi ter agak2 mau bubarkan parlimen dan menetapkan tarikh PRU-13. Tarikh tamat tempuh nampak nye sudah terlalu hampir.

Adekah ianye di sebabkan dengan keadaan di Sabah dan Sarawak yang buat PM Najib jadi begini. Nampak nye serangan DS Anwar ke Sabah ade memberi kesan impak yang mendalam terhadap BN . Sudah nampak jelas bahawe rakyat di sane lebih yakin kepada Pakatan Rakyat.

Senario yang begini tidak berlaku pada PRU-12 yang lepas. Rakyat di Sabah masih menaruh keyakinan pehun terhadap BN, tetapi pade hari ini keadaan nye sangat berlainan pule. Selogan kate2 "Kali inilah dan TUKARRR!!!" sudah bergeme di sane sini.

Keadaan di Sabah dan Sarawak sangat membimbangkan PM Najib. Kebangkitan rakyat menentang BN ini mungkin lebih parah di Sarawak kerane ke engganan ketua menteri yang tua dan terlalu lame tu berundur. Janji nye ia akan berundur se care terhormat selepas PRU-12 yang lalu.

Di sebalik itu keadaan di semenanjung Malaysia juga masih same seperti selepas PRU-12, keadaan kucar-kacir dalam BN nampak nye semakin parah. Segale usahe2 untuk memulih kan BN selepas PRU-12 telah gagal. Parti2 komponen dalam BN seperti MCA, MIC, Gerakan dan PPP masih terumbang ambeng tidak tentu arah.

Kegagalan kerajaan BN mengekang ke maraan bale tentere Pakatan Rakyat yang semakin maju dan perkase pasti akan mendatangkan bencane buruk terhadap BN.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-