Wednesday, January 2, 2013

Perkare sebegini tidak pernah akan berlaku di Malaysia kecuali .............BN tumbang!

Wak tak heran bile dengar berite2 dari luar negare tentang menteri2 yang di siasat hingga ke lobang cacing apabile tamat atau habis tempoh kuase nye. Sebagai satu contoh kite perhati kan negare seperti Pakistan, Zulfikar Ali Buttoh di siasat tentang kesalahan2 rasuah dan salah gune kuase semasa memerintah. Akhir nye dia di hukum mati.

Di lain negare, ade juge menteri nye yang tidak perlu di siasat, sebalik nye terus di bunuh begitu sahaje, ini telah berlaku pade Muammar Ghadapi. Di Filipina Presiden Markos bernasib baik, dia sempat lari dan akhir nye mati di luar negare, hinggakan mayat nye tidak di izinkan di taman di bumi Filipina. Tapi hingga kini semua harta yang di kumpul nye masih di cari.

Di negare kite Malaysia, menteri2 yang tamat tempoh nye pasti akan selamat, hidup mewah, kaye raye. Inilah kebijak sanaan menteri2 di Malaysia, semasa berkuase mereke mengumpul harte kekayaan beribu jute. Tidak ade sebarang kuase yang mampu mempertikai kan kekayaan mereke, jauh sekali untuk menyasat dari mane datang nye harte kekayaan yang begitu banyak.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-