Saturday, June 1, 2013

Kerajaan UMNO Kedah haramkan kuliah agama di Seri Mentaloon


Amat malang bagi umat Islam di negeri ini, khususnya kakitangan awam yang selama ini menghadiri kuliah mingguan setiap hari Sabtu di Seri Mentaloon kerana kerajaan UMNO Kedah telah mengharamkannya!

Kuliah mingguan tersebut diperkenalkan sejak Pakatan Rakyat mentadbir Kedah pada 2008, menampilkan para penceramah agama yang menyampaikan pelbagai ilmu Islam. Ia mendapat sambutan hangat khususnya dari kakitangan kerajaan dan swasta, memandangkan tempat tersebut lebih selesa dan mempunyai kemudahan parkir yang luas.


Bagaimanapun sejak Kedah diambilalih oleh UMNO 5 Mei lalu, yang dilaporkan memenangi PRU dengan cara 'menipu dan membeli undi' maka kuliah agama tersebut tidak dibenarkan sama sekali.

Untuk maklumat, sewaktu negeri-negeri Islam seperti Uzbekistan, Kazakhstan, Tajikistan berada di bawah naungan Komunis Soviet suatu masa dahulu kuliah-kuliah agama seperti itu memang diharamkan sama sekali. Kerajaan komunis khuatir kesedaran umat Islam terhadap agamanya menyebabkan dasar-dasar yang sekular dan anti Islam akan ditolak.

Dipetik dari sini

6 comments:

  1. Saudara,

    Nak cari hit pun janganlah buat kerja yang Allah Taala laknat. Ingat-ingatlah pada hari akhirat.

    Jadilah manusia yang bertanggungjawab. Apabila tiba pada anda sesuatu berita, siasat dahulu kebenarannya. Jangan panjangkan fitnah. Kalau tak kesian pada diri sendiri pun, kesianlah pada emak bapa yang mahu kita menjadi anak yang baik dan berakhlak. Orang yang berakhlak tidak akan memfitnah dan memanjangkan fitnah.

    Berita ini terang-terang satu pendustaan. Jadi janganlah bersekongkol dengan pendustaan.

    Semoga Allah memberikan hidayah kepada saudara.

    ReplyDelete
  2. ya benar tu... jika benar pun ianya telah dihentikan, yg patut bermuhasabah diri ialah mereka yg pernah diberi peluang utk berkuasa sebelum ini... lihatlah dan baiki kelemahan diri sendiri sebelum menyibukkan diri untuk membongkar kelemahan orang lain.

    ReplyDelete
  3. kal,au tak betulbuat report polis ajer..berita fitnah ni...bagi hilang kerakyatan negeri kedah...

    ReplyDelete
  4. dulu kini selamanya umno memang lahanat..kesiannya ada jugak yang buta hati menyokong..mudah2han semua pencacai sempat bertaubat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yng kecewa memang akan menggunakn bahasa kesat sebagai mukadimah.Orang yng kecewa sememangnya akan menuduh orang yng tidak menyokongnya buta hati.Untuk pengetahuan orang yng tewas selalunya akan psiko.

      Tetapi orang yng benar2 menang sentiasa tersenyum bila membaca komen 12;54.

      Delete
  5. Anon 11.37,
    Well said,sebenarnya Orang PAS ini saya gelar Lalat Hijau[mereka juga suka memberi gelaran pada orang lain] patut bertuabat sebab keriakkan mereka dan suka menunjuk nunjuk mereka lebih alim dan berilmu dalam bab agama dari orang lain saperti contoh berikut;
    1.Sembahyang zohor di tengah jalanraya di depan bangunan DAP di Ipoh.
    2.Sembahyang di dalam air di kawasan Ampang KL dilanda banjir macam tidak ada surau berdekatan.
    3.Sembahyang berlainan kiblat olih 3 jemaah berlainan semasa demo Bersih 3 di Std Merdeka.
    Saya percaya mereka akan tulis dan katakan saya buat fitnah dan tunjuk bukti,sebelum ini berlaku saya nasihatkan mereka buka blog cari sendiri,dan walau pun sudah dapat lihat mereka juga akan nyatakan gambar super impose...Same excuses and always in the state of denial.Saya amat setuju dan suka membaca dua barisan terakhir komen saudara.Salam.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-