Tuesday, May 28, 2013

Barisan Nasional sebagai parti tunggal?

Ape yang nak di hairankan, sebenar nye BN dah pun jadi separuh tunggal. MCA dan P Gerakan yang di anggap sebagai rakan yang hebat dalam BN dah pun tumbang mati tergolek. Di Semenanjung Malaysia BN boleh lah di katekan dah jadi 'beruk tunggal'. Nyawa BN tergantung se mate2 pade UMNO sahaje.

Tun Daim kate BN tersalah strategi dan masalah dalaman yang menyebabkan parti itu hampir tumbang pade PRU13. Sebenar nye BN dah pun mule mereput dan hampir tumbang pade PRU12, dan ianye bertambah parah lagi pade PRU 13 yang baru lepas tadi.

Sebenar nye hampir semue pemimpin2 UMNO telah menyalahkan kelemahan Tun Abdullah Bedawi kerane prestasi buruk BN pade PRU12 dulu2. Sekarang keadaan BN pade PRU13 semakin parah, mengape tiade seorang pun pemimpin2 UMNO yang berani menyalahkan PM Najib?

Sebenar nye BN sudah semakin tidak di gemari oleh rakyat, Kaum cine sudah sebulat suare menolak MCA dan Gerakan. Kaum melayu semakin ramai meninggalkan UMNO, hanye tinggal kaum india sahaje yang masih lagi main tarik tali dengan BN.

Pade PRU13 yang lepas BN masih lagi bernasib baik kerane ke setiean rakyat di Sabah dan Sarawak. Wak yakin pade PRU14 akan datang nasib BN di Sabah dan Sarawak akan berubah jike Pakatan Rakyat berjaye mengambil hati penduduk2 di sane tu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-