Saturday, June 8, 2013

PRU13 yang meragukan..............?~~~~~


Sebener nye Wak bukan nye tak suke Pakatan Rakyat berdemo ni. Kan kite pun nak juge tunjukan perasaan tidak puas hati tentang perkare2 yang buruk dilakukan oleh pemerintah semase PRU13 tadi. Yang paling nampak ketare sangat tentang penipuan pehak SPR ni ialah tentang 'dakwat kekal' yang sebenar nye tidak kekal.

Tentang 'blackout' ni tak le ade berlaku di kawasan Wak, tapi denger nye ianye ade berlaku di lain2 tempat. Bagi Wak ini adelah satu kelemahan dari pehak SPR. Sepatutnye di setiap pusat pengiraan undi di sediakan generator atau lampu backup otomatik. Lampu ini akan terus menyale secare otomatik apebile bekalan eletrik terputus.

Wak heran juge kenape perkare2 yang sedemikian boleh terjadi. Adekah ianye disenghajekan atau pun ianye terjadi secare kebetulan saje?


3 comments:

  1. Kita Melayu jangan jadi bangang ikut Mata Sepet ni.Dia frust menungging kerana kena tipu olih 1 orang MELAYU.Siapa yang banyak berdemo sekarang,kalau bukan kelompok dia orang,yang muda muda lak tu.Polis pun buat dek aja sebab tahu setakat mana keberanian budak muda town ini.Sdr ini janganlah terikut rentak dia orang dengan mendengar persepsi saja tanpa bukti sahih,di mana ada blackout,saya pun bolih berkata di sini sdr kahwin lagi satu,kerana saya dengar khabar dai jiran sdr.Tentang dakwat kekal,siapa yang minta,pokoknya sama ada dakwat tu kekal atau tidak lain cerita ,yang mustahak saorang pengundi itu hanya bolih mengundi sekali saja.Justeru itu saya nasihat kepada sdr janganlah cepat melatah,nasihat kepada parti sdr yang tak puas hati buat petisyen..ops saya lupa pihak judisiari kita tak memihak pembangkang.Saya nak tanya sikit,kalau SPR bias kenapa kemenangan di Sgor,Png dan Ktan tidak dipersoalkan terutama orang saperti anda.Saya beranggapan sdr tidak matang kerana sdr tahu perkara itu benar,ianya nampak kelihatan benar tapi masih tidak mempercayai ia nya benar.Elakkan diri sdr dari mainan persepsi dan kalau satu satu perkara itu benar,terima dengan hati yang terbuka walau ia nya pahit,dan jauhi diri dari diperguna atau diperkudakan olih individu yang gilakan kuasa.

    ReplyDelete
  2. yang tak puas hati pembangkang.
    di selangor, kelantan dan penang
    pembangkangnya BN.
    ayuh BN, buatlah petisyen.

    ReplyDelete
  3. Memang pun BN buat petisyen dekat 100,tapi BN taklah terpekek terlolong berdemo macam berok berok PR.Soalan di atas tu masih tak dijawab mengenai kemenangan di negeri YANG SDR BANGGAKAN ITU kanapa tidak dipersoalkan...jawab...jawablah.Typical Pakatoons and PR goons..always in the state of denial.Suka dikeldaikan.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-