Thursday, September 5, 2013

Pencacai2 UMNO yang sedang memendam rase.................

Wak tak heran bile jenguk2 kad blog pencacai2 UMNO boleh di katekan semuenye 'nampak bersetuju' dengan kerajaan BN menaikan harge petrol dan diesel. Berbagai alasan yang mereke telah hujahkan demi menegak kan 'keadilan' pemimpin2 mereke.

Tapi sebalik nye didalam hati perut mereke tu sebenar nye penuh dengan sumpah seranah yang tidak terhingge. Apekan tidak, mereke sedar dan sedang merasai kepertitan hidup seharian yang telah di terbebankan oleh tol, cukai jalan, insuren, penyelanggaraan enjine tayar dan lain2. Sekarang di tambah pule lagi dengan kenaikan kos petrol atau diesel - mampus kelian!

Sikit ari lagi kite tunggu pule kenaikan semue jenis barang yang di makan, di minum dan di gune pakai. Bagai pencacai2 UMNO yang ade due tige atau lebih ramai anak2 yang masih belajar mampus lah kamu - kos transport dan perbelanjaan harian nye juge pasti akan meningkat. Selain dari itu kiriman ke kampung untuk ayah dan ibu juge akan pasti bertambah.

Pencacai2 UMNO ni agak nye terdiri dari gulungan orang2 yang berade agak nye, tapi Wak tak heran jike ade juge yang tergulung dalam kategeri yang hidup sederhane dan mungkin juge ade yang hidup di bawah aras keminkinan yang berpendapatan kurang RM3000 satu bulan.
 

8 comments:

  1. Bukan gitu Wak. Kita kena paham bahawa kerajaan kalau boleh tidak mahu menaikkan harga semua barang termasuklah Petrol dan disel. Kerajaan menaikan harga petrol bukanlah satu perkara yang popular dan sedar akan implikasi dan tohmahan dari orang2 seperti Wak. Tetapi masuk akal ke kalau harga barang termasuk petrol kekal buat selama-lamanya. Kita hidup berjiran dengan semua negara di dunia. Jadi sebanyak sedikit tempias kenaikkan harga barangan akan terasa juga. Kita tidak pernah berterima kasih atau besyukur terhadap bermacam2 subsidi yang kita terima termasuk subsidi petrol dan disel selama ini. Kita sebagai rakyat janganlah asyik nak meminta sahaja tetapi juga harus bekorban sedikit demi keutuhan ekonomi kita bersama. Walaupun Sejak 2010 harga minyak tidak dinaikkan namun rakyat macam Wak tidak juga menyokongnya. Cuba Wak cermin diri Wak. Berapa banyak Wak sumbangkan kepada negara berbanding yang wak terima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sbb puak2 dan penyokong umno haprak semua kayaraya dan drive baguti veron..apa tu kenaikan ron95 20sen aja,tak terkesan pun,kami guna v power lagi 3.10 1 liter...puak2 merempat pas,pkr,dap jangan bising yer!kami apa peduli sbb penyokong bodoh kami tetap sokong w/apapun terjadi!!!!!!

      Delete
    2. senang cerita macam ni..minyak dunia naik...kerajaan potong subsidi rakyat untuk tampung pembelanjaan beli minyak..sebab kalau tak beli penyokong bn dan pr nak guna apa untuk hidup pasni...tapi...tak kan lah sampai nak kurangkan subsidi kot...kerajaan kita tak ada backup plan ke sebelum ni...sebagai pemimpin pasti tahu pasaran minyak ada naik turun...kalau kerajaan seorang yang berhemah menggunakan wang pasti tak guna subsidi rakyat untuk pembelian minyak..gunalah duit simpanan...huhu kadang2 tepikir jugak..kalau malaysia terjadi malapetaka. adakah kerajaan ada duit untuk bangunkan malaysia semula...anon 5 september ..please accept a fact that goverment malaysia still poor to manage money for economy in malaysia...sedih..kalau masih tahap 1...

      Delete
  2. sedak kecek napoh teh.....jgn duk pk dr kita jah,nuh...org kg nuh,acu jenguk kelih lagumana

    ReplyDelete
  3. Orang UMNO memang tak de yang senang dan kaya macam orang dap pkr dan pas,tapi part untuk Negara orang UMNO sanggup berkorban demi kesenangan semua. Orang pkr dap dan pas memang macam tu lah....selalu salahkan orang dan tak pernah berfikiran waras....

    ReplyDelete
  4. x pyh bertekak dgn puak2 ameno..buang masa sahaja..sbb tu Tun pernah kata..hnya yg bodo2 saja masih sokong ameno.. sendiri boleh fikir

    ReplyDelete
  5. kalau kerajaan tidak boros, tidak rasuah,telus dan cekap mentadbir, kenaikan seperti ini tidak perlu sebenar nya, malah boleh di turunkan . duit kita yg dibawa keluar negara menurut badan integriti kewangan dunia, sudah mencapai 1.3 trillion, jatuh no 3 selepas China dan Mexico.

    ReplyDelete
  6. support Wak Labu..stupidity is not a criminal

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-