Wednesday, November 13, 2013

Ustaz ni dah buat lawak lagi...............?

Jamil: Bekalkan senjata pada penguatkuasa agama


Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom mencadangkan agar anggota penguat kuasa jabatan agama dibekalkan senjata api ketika melakukan operasi.
Beliau juga menyarankan pasukan polis mempertingkat rondaan di kawasan kediaman anggota penguat kuasa terbabit, terutama ketika hari cuti dan hujung minggu..............


Dulu katenye beras, gule dan susu tibe2 jadi murah di DUN Sungai Limau semase kempen PRK tu 'kebetulan' aje. Make bersorak sorai lah pencacai2 dan penyokong2 UMNO kegembiraan. Hanye pare pengikut PR saje yang berdegil tak mau terime kenyataan dari menteri UMNO ni. Wak tak tau lah pehak yang mane yang ade sedikit akal untuk berfikir tentang kenyataan menteri UMNO ni.

Sekarang beliau mencadangkan pehak penguat kuase jabatan agama pule di bekalkan dengan senjate api. Wak sangat setuju dengan cadangan tu. Se tidak2 nye kite akan berade kembali sezaman dengan zaman 'wild wild west' zaman koboi! Pade zama tu memang semue berpisto, sherif berpistol dan penjahat2 seperti bank robers pun berpistol juge.

Mungkin satu hari nanti negare ni akan jadi nyate separti 'negare koboi'. Hari2 kite akan saksikan pehak berkuase dan penjenayah2 bertembak tembakkan di mane2. Ape tidak nye, boleh dikate kan hampir semue 'hard-core' penjenayah ni ade pistol dan semue penguat kuase di semue peringkat jabatan telah di bekalkan pistol.

Sekarang Wak nak tunggu ape pule kate menteri dalam negeri mau kate. Sedangkan beliau kate Malaysia adelah diantare negare yang paling aman di dunie ni. Aman ape bendenye hinggekan penguat kuase agama pun perlu dibekalan senjate api............  

6 comments:

  1. Mujur juga tak diminta supaya dibekalkan dgn dinamit, mesingan, bom tangan, peluru berpandu atau paling lekehpun C4. Nak yg terpaling lekeh...., ada....habis koman punyalah....apa lagi kalau bukannya keris karat!

    ReplyDelete
  2. pakcik jamil

    saya tahu & saya pasti kamu juga tahu, memberikan senjata bukan jalan penyelesaian...

    kembalilah ke hukum Allah

    ReplyDelete
  3. PENYELESAINNYA ADALAH SEMUA PIHAK KENE KEMBALI BETUL2 KEPADA ISLAM....

    ReplyDelete
  4. Bekalkan kereta kebal sekali.................tidak gitu pakcik Jamil

    ReplyDelete
  5. Jamil... Jamil...
    ku sangka dua, rupanya tiga............suku

    ReplyDelete
  6. kalau kembali kpd islam macamana pakcik jamil nak menyamun harta rakyat lagi?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-