Monday, June 10, 2013

Siapekah 'penyokong pembangkang' yang di maksudkan oleh Timbalan PM?

Muhyiddin Dihentam Kerana Mahu Hukum Penyokong Pembangkang





Barisan Nasional (BN) memaksa pengundi untuk kembali menyokong kerajaan dengan menghukum penyokong pembangkang menerusi bantuan terpilih, kata pemimpin Pakatan Rakyat hari ini. 


 Wak heran juge kenape Timbalan PM ni buat kenyataan sedemikian rupe. Sebenar nye beliau sudah memecah belahkan keharmonian rakyat yang berbilang kaum di Malaysia. Perbuatan beliau ni juge se olah2 nampak sebagai satu ugutan dan paksaan juge. Mengugut dan memakse rakyat menyokong Barisan Nasional?

Jike inilah care nye kerajaan BN memerintah negare, Wak pasti kerajaan BN ni akan hancur pade PRU14 akan datang ni. Di zaman dunie yang serbe moden dan maju ni, care memerintah dengan ugutan atau paksaan ni di anggap sangat kuno, same dengan care pemerintahan di zaman batu bahari kale.

Ape kah carenye bagi TPM ni untuk melaksanekan 'program' mengutame kan penyokong BN ni? Mungkin kah TPM ni akan hanye menumpukan kepade kawasan2 yang di kenal pasti menyokong BN sahaje yang akan di bangunkan dan di berikan perhatian sepenuh nye?

Kalau inilah care nye, Kerajaan BN memang zalim se zalim2 nye. Adekah tidak ujud rakyat yang menyokong BN di kawasan2 yang di kuasai oleh PR?

Dalam perhatian Wak yang tidak menyokong kerajaan tu boleh lah di katekan majoriti nye dari kaum cine. Jike benar TPM hanye akan mengutame kan yang menyokong BN, make sudah pasti kaum cine yang akan menjadi mangse nye........

1 comment:

  1. Yg paling bagus ny Wak kalau dia tak kutip cukai,GST,tol dr penyokong pembangkang.Begitu juga dgn PTPTN.Dn juga perlu di ingat kn kpd Mat sembab ni supaya jgn nk mengguna kn hasil dr khazanah negara mcm harta mak bapak dia.Pulang kn kpd penyokong2 pembangkang.Jgn cuma pandai kutip cukai dr semua org tp hasil ny cuma yg menyokong mereka sahaja yg mendapat hasil.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-