Wednesday, September 11, 2013

Alamat kencing tak tus orang tue ni...............

 Wak heran juge kenape si Lim Kit Siang ni tergamak nak saman orang tue ni, sepatutnye berikan nasihat aje pun dah cukup atau paling keras berikan amaran aje, tak payah2 nak saman. Wak kesian juge tengok mantan menteri penerangan ni dah nampak kelam-kabut dibuat nye, hinggekan terlupe kan yang si Karpal Singh tu dari keturunan DAP.

Wak tambah heran lagi kenape beliau tak ambil aje peguam dari penyokong UMNO? Kan ke ade ramai peguam2 UMNO yang handal2? Kenape tak ambil peguam UMNO tu? Wak yakin mungkin ade sesuatu yang di maksud kan oleh beliau kerane terambil peguam dari kem DAP tu.

Wak yakin dan berdoa haraf2 beliau terselamat dari bale bencane yang tidak diduge ni. Disamping tu Wak juge berharaf Lim Kit Siang bermurah hati dan belas kesihan supaye membatalkan saje saman tu. Dengan memberi nasihat atau amaran pun Wak kire dah cukup.

NONE












Bekas menteri penerangan Tan Sri Sri Zainuddin Maidin yang berdepan saman oleh penasihat DAP Lim Kit Siang merayu bantuan dari seorang lagi tokoh parti tersebut, Karpal Singh untuk mewakilinya dalam kes berkenaan.
Zainuddin dalam tulisan di blog zamkata.bogspot.com menyebut, beliau merayu demikian tindakan saman Lim ke atasnya merupakan usaha untuk mengugut dan menutup mulutnya.

Katanya, beliau juga memohon bantuan Karpal kerana tokoh DAP tersebut seorang yang berpegang pada prinsip demokrasi.
Ironinya, Karpal bertindak bagi pihak Lim dalam kes tersebut.

Lim mengemukakan surat tuntutan semalam kepada Utusan Malaysia dan bekas timbalan menteri Mohd Puad Zarkashi, susulan dakwaan bahawa Lim kencing di satu tiang bendera dalam 1969, yang mencetuskan rusuhan kaum pada 13 Mei.

1 comment:

  1. inilah masaalahnya masa kecik mak bapak tak sempat ajar "CAKAP SIANG TENGOK..., TENGOK.., CAKAP MALAM DENGAR..., DENGAR...,

    Allah memberi kemampuan mengukir kalam dihujung jari, tapi sayang digunakan untuk menabor fitnah dan mengadu domba....insaflah ZAM ingatlah mereka yang telah mendahulkui anda di alam sana

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-