Monday, September 9, 2013

Berani cakap besar selepas PRU.............

Haji Najib tahu dan sedar semue lapisan rakyat sedang marah dengan kenaikan harge petrol dan diesel sebanyak RM0.20 sen. Haji Najib juge tahu dan sedar rakyat tidak boleh buat ape selain dari memekek lolong menyuarekan kemarahan. Dalam hati haji Najib, marahlah kamu semue se puas2 hati, aku tetap akan terus berkuase dan masih di sokong oleh pencacai2 UMNO yang tersangat setie.

Bahang api kenaikan harge petrol dan diesel ni dah mule terase, pergi pasar harge sayur, ikan dan ayam dah mule naik. Makan di restoren dan gerai2 makanan dan minuman dah mule naik, hantar kerete atau motorsikal untuk repair spare-part dan upah pun dah naik. Pendek kate segale2 nye  dah pun mule naik, naik, naik.

Wak heran juge, nampak nye pencacai2 UMNO sikit pun tak terase, mereke anggap ini hanye perkare biase aje. Mereke redo dan akur pade semue musibah yang dianugrahkan oleh pemimpin2 mereke. Mereke tahu, nanti apebile PRU menjelang mereke pasti akan menerime BR1M dan lain2 BR. Sedar kah BR1M yang mereke terime tu adelah dari hasil cukai yang telah mereke sumbangkan.  

Penyokong2 UMNO yang sangat setie ni haruslah bersabar selame lebih kurang empat tahun aje. Selepas tu tibelah musim pilihan raye yang keempat belas, pasti haji Najib akan turunkan sedikit harge petrol dan disel. Tapi jangan haraf barang2 yang dah naik hasil dari kenaikan ini akan turun mengikuti turun nye harge petrol dan diesel.

1 comment:

  1. Wak Labu Pencacai UMNO tu telah dibangangkan dulu kini dan selama-lamanya

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-