Wak heran juge baru kali ni terdengar bahawe 'bukti' sesuatu tuduhan tu di ukur dengan 'grade', kunun nye ade bukti grade A, B dan mungkin juge ade bukti grade C. Bagai mane ia di kelaskan Wak tak tau, kalau menggrade telur mudah aje, ianye cume ikut saiz besar atau kecil aje. Tapi ade juge yang gunekan berat timbangan telur tu mengikut gram.
Sekarang KDN dah ade due grade tujuhan untuk di kenakan keatas Mat Sabu yang kunun nye terlibat dalam Syiah. Bukti tuduhan grade B sudah pun di nyatakan tapi ianye mungkin tidak cukup kuat untuk dikenekan keatas Mat Sabu. Persoalan nye mengape tidak terus keluarkan bukti grade A kepade Mat Sabu?
Dah dekat lebih seminggu perkare ni di heboh2 kan dalam semue media, tapi satu tindakan pun haram tak nampak. Kalau lah Mat Sabu ni dah betul2 terlibat dengan Syiah, terus aje le tangkap dengan bukti grade A tu, buat ape simpan2 lagi bukti grade A tu. Sekarang rakyat ter tunggu2 nak tau berkenaan bukti grade A tu.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-
-
Kesalahan Kiandee tak setara kes Hamzah, kata Muhyiddin Kesalahan Kiandee tak setara kes Hamzah, kata Muhyiddin 2 hours ago FMT Reporters ...
-
bebasnews.my By Zaini Hassan -31/08/2021 DALAM tempoh 30 jam selepas kabinet Ismail Sabri Yaakob mengangkat sumpah semalam (Isnin 30 Ogos),...
-
Mungkin ade yang hairan kenape Wak tibe2 tertumpu ke Gelang Patah Johor. Sebab nye Wak bertumpu ke Gelang Patah kerane di sini boleh lah ...
-
Wak tak heran bile jenguk2 kad blog pencacai2 UMNO boleh di katekan semuenye ' nampak bersetuju ' dengan kerajaan BN menaikan har...
-
Wak hairan, kenape pemimpin2 Pakatan Rakyat tidak pernah menyedari mengape sebab2 nye parti itu tewas pade PRU13 yang lepas. Sebenar nye ...
-
Wak heran juge kenape Kongres Melayu Pulau Pinang ni terlalu sibuk dengan status quo 20 anggota jawatankuase DAP Pulau Pinang. DAP tu memang...
-
Wak hairan sungguh, kenape le bangang se sangat pencacai2 umno ni. Kan ke yang di perkatekan oleh Tn Guru tu lebih kurang begini bunyi ny...
-
بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم MUNGKIN ANDA SECARA TIDAK SADAR TELAH MENGKONSUMSI BABI? Bagi orang muslim h...
-
Wak tak heran pebile sahabat blogger ni kate PAS bodoh piang. PAS di katekan bodoh piang kerene 'mempercayei cakap Lim Guan Eng masuk ...
-
Oleh Shahbudin Husin Saya terpanggil untuk menjawab tulisan Ketua Umno Bahagian Cheras, Syed Ali Alhabshee yang mempertahankan tindakan is...

Tu semuenye gebang deme aje Wak, nak tutup malu yg sebenonye he'eh. Kalo bukti gred B tak laghat nak gelak dah, pueh bebeno gelaknye, senak peghot teman ni. Kalo keluwo le bukti gred A tu, mau sampe pecah peghot teman agaknye ye. Ate .. bila agaknye deme nak tunjuk bukti gred A tu? Entah2 tak mandang pun, tengah caghi idea baghu nak gheke. Kalo idak pun saje nak lengah2kan biyo sejuk sampe oghang lupe, tapi teman takkan lupe, pase nak ghase gelak gred A pulak! Aje yg ye teman bekabo ni, he'eh
ReplyDeleteKome x da kelas kerana nak tunggu bukti gred A. Nanti bila gred A dah kuar, oghang ghamai pakat gelak gila babi, masa tuh kuar lah pulak janji kdn yg terbaru yg teman dok tunggu2 yg menyebabkan teman lebih kelas dari kome iaitu bukti gred A+.
ReplyDeleteApalah Wak ni,tak faham2 kah?
ReplyDeleteMereka kata bukti ada grade A dan B macam grade telor,Wak!Bukan telor Wak tapi telor ayam wak.
Yang buat mereka ternanti nanti nak dakwa Abang Mat tu Wak tau kenapa?
Telor mereka hilang jadi tak tau grade apa nak guna.
He he he.