Monday, May 1, 2017

PAS Selangor akan 'dengar dan patuh'

Oleh Wartawan BO
ALOR SETAR – Seluruh perwakilan Selangor hari ini bangun bagi menyatakan sokongan kepada pimpinan PAS Pusat dan menegaskan mereka akan sami’na waato’na (dengar dan patuh) kepada arahan pimpinan pusat.

Permintaan itu dibuat oleh wakil Selangor, YB Zaidi Abdul Talib ketika bangun membahaskan usul menyokong ucapan dasar Presiden PAS dalam sesi pagi semalam.

Pengakuan oleh wakil Selangor ini jelas memberikan isyarat jelas bahawa PAS Selangor tidak takut dengan ugutan dan ancaman daripada sesiapapun, tetapi ketaatan kepada pucuk pimpinan adalah keutamaan mereka.

Beliau sebelum itu telah menyenaraikan kejayaan-kejayaan PAS Selangor ketika diberi pinjaman kuasa oleh Allah kepada hadirin bagi membuktikan bahawa PAS boleh memerintah dengan baik.

Antara kejayaan yang disebut beliau ialah sebanyak enam buah Maahad Tahfiz Integrasi Sains telah berjaya dibina di Selangor dan sebuah maahad tahfiz mandarin bagi membuka ruang kepada rakyat memilih aliran agama yang moden.

Setelah 2008, Jakim turut mengisytiharkan bahawa masjid-masjid di Selangor adalah yang paling makmur di seluruh Malaysia, Selangor juga mengiktiraf hakim syarie Malaysia dan inilah katanya sebagai kejayaan Islam.

Ahli-ahli PAS menurut beliau, mesti berperanan, menjadi golongan yang bemanafaat kepada seluruh makhluk Allah sebagaimana yang disarankan oleh rasulullah saw, jangan hanya berdiam diri.

“Ahli-ahli PAS yang faham, tak perlu isi borang Umno untuk sokong Umno, tak perlu isi borang Pan untuk sokong Pan, begitu juga DAP,

“Tetapi cukup dengan hanya berpeluk tubuh sahaja, sudah dikira membantu dan menyokong Umno, Pan dan DAP,” tegas beliau

Tambah beliau lagi, jika lebih 800 ribu ahli PAS yang ada, menjalankan tugas masing-masing, PAS akan beroleh manafaat yang banyak.

Beliau yang kemudiannya mencuit perhatian semua dengan menyanyikan sebahagian lagu tamil nyanyian pelakon lagenda filem Tamil, MGR yang menyebabkan Ketua Dewan Himpunan PAS Pusat (DHPP), N. Balasubramaniam ketawa.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-