Wednesday, January 29, 2020

TH gagal ditadbir oleh PH – Razlan



Apa yang menakutkan orang Islam hari ini sudah menjadi kenyataan, Negara berstatus Agama Rasminya Islam tidak lagi diberi keutamaan Islam disebabkan Pentadbiran yang mengamalkan samarata.

Sedikit demi sedikit kepentingan Orang Islam akan dilemahkan oleh Pentadbiran Kerajaan PH hanya disebabkan mereka menerima pakai Kaedah Samarata.

Sekira dahulu, setiap sektor yang menguntungkan, kerajaan akan melibatkan Tabung Haji, ianya adalah untuk memberikan pulangan keuntungan kepada Orang Islam. Kerana Negara ini Negara Islam.

Hari ini, dibawah pentadbiran PH, aset-aset yang membawa keuntungan kepada TH dijual dan akhirnya tiada lagi keuntungan yang boleh dikongsikan oleh Orang Islam untuk menunaikan Haji setiap tahun.
Duit penjualan aset ini hanya digunakan untuk menangung kos operasi TH dan akhirnya ianya akan habis begitu sahaja.

Itu sebab tahun ini, walaupun kuota yang dibanggakan oleh kerajaan PH sebanyak 32 Ribu, ianya gagal di tampung perbelanjaan kesemua jemaah.

TH memaksa mereka yang membuat rayuan untuk membayar sebanyak RM22,900, iaini harga penuh untuk menunaikan Haji, konsep kongsi keuntungan TH sudah perlahan-lahan ditolak dan akhirnya TH sendiri boleh gulung tikar.

Setiap kuota yang tidak diisi perlu diberikan kepada mereka yang menunggu, dan yang menunggu berhak untuk mendapat harga yang ditanggung oleh TH, ininya bukan bentuk subsidi, ianya bentuk perkongsian keuntungan atas perniagaan TH yang diberikan keutamaan oleh Kerajaan, kerana Negara ini Negara Islam.

PH gagal mentadbir dengan bentul, mereka sengaja tidak mahu memahami tujuan asal penubuhan Tabung Haji, Menteri PH takut kepada pimpinan DAP, pemimpin Islam lain pula berjiwa Liberal dan tidak berani memegang bahawasanya Islam adalah agama Rasmi Negara ini, itu sebab tindakan mereka semua samarata.

Razlan Rafii
28hb Jan 2020.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-