Thursday, June 8, 2023

DAP harus mohon maaf: Biar dikata ‘biadab’ kerana ia suara akar umbi, tegas ketua Pemuda

freemalaysiatoday
Mohamad Fadli 
08 Jun 2023

Ketua Pemuda Akmal Saleh berkata beliau hanya menyuarakan suara akar umbi Umno.
Ketua Pemuda Umno Dr Muhamad Akmal Saleh berkata beliau tidak akan menarik balik kenyataan bahawa DAP perlu memohon maaf kepada partinya.

KUALA LUMPUR: Pemuda Umno tidak kisah dicemuh kerana mahu DAP memohon maaf atas segala apa yang dikatakan ‘tohmahan’ terhadap parti itu.

Ketua Pemuda Dr Muhamad Akmal Saleh berkata beliau hanya menyuarakan suara akar umbi Umno.

“Biarlah orang kata Pemuda biadab, yang penting tahu kita bawa suara rakyat di bawah,” katanya ketika menggulung perbahasan sempena Perhimpunan Agung Umno 2023 bagi sayap parti itu, petang tadi.

Akmal dalam ucapannya pagi tadi berkata DAP perlu memohon maaf jika mahu melembutkan hati penyokong Umno supaya memilih mereka pada PRN akan datang.

Pemuda Umno juga mahu DAP buktikan tohmahan bahawa ia anti-Melayu, anti-Islam, rasis, atau komunis tidak sama sekali akan berlaku dalam kerajaan perpaduan.

“Saya sebenarnya ada banyak nak cakap, tapi saya nak beritahu kenyataan yang telah dikeluarkan pagi tadi tidak akan sesekali kita akan tarik. Itu muktamad.”

Akmal mengingatkan pengkritik dalam parti bahawa mereka ahli yang setia selepas Umno tewas PRU15.

“Hari ini Pemuda di depan saya duduk dalam (dewan) ketika Umno ‘tiada maruah’. Kita kalah teruk, yang lain nak lari tempat lain tetapi yang di depan saya kekal setia.”

Terdahulu, Presiden Zahid Hamidi berkata isu DAP perlu mohon maaf tidak perlu ditimbulkan ketika ini, kerana kedua-dua parti sudah melupakan sengketa selepas mencapai persetujuan dalam rundingan membentuk kerajaan perpaduan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-