Sunday, September 22, 2024

Tindakan tegas terhadap GISBH perlu dibuat dengan cermat, teliti - Takiyuddin

bharian.com.my
Oleh Farah Marshita Abdul Patah 
farahmarshita@bh.com.my
- September 22, 2024 @ 10:20am
Foto NSTP
KUALA LUMPUR: PAS mengalu-alukan siasatan yang telus, terperinci dan profesional ke atas pelbagai dakwaan terhadap GISB Holdings (GISBH) mengikut undang-undang yang sesuai, sama ada membabitkan aspek kepercayaan dan pegangan keagamaan, amalan perniagaan, salah laku seksual, penganiayaan dan perbuatan jenayah.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Seri Takiyuddin Hassan, berkata PAS juga meminta tindakan tegas diambil terhadap GISBH dibuat secara cermat dan teliti supaya tidak menghukum ahli yang tidak bersalah.

Beliau berkata, ia bagi memastikan tidak berlakunya pengabaian hak, ketidakadilan, dwistandard atau tindakan yang berlebihan-lebihan.

"PAS menyokong penuh tindakan tegas diambil ke atas pihak-pihak yang didapati bersalah.

"Bagaimanapun keghairahan untuk menghukum mereka tidak seharusnya memberi kesan buruk ke atas kumpulan itu secara keseluruhan, terutama sekali ahli-ahlinya yang tidak bersalah atau aspek aktiviti GISBH yang sah, patuh undang-undang dan bermanfaat.

"PAS mengikuti rapat perkembangan siasatan terhadap GISBH.

"Dalam hal ini, PAS percaya sisi-sisi positif kumpulan ini, termasuk jaringan perniagaannya yang luas, hendaklah dipelihara dan dilindungi daripada tindakan terburu-buru dan tidak adil yang mungkin berpunca daripada sentimen melulu, prasangka, persaingan perniagaan atau agenda politik tertentu pihak yang mahu menangguk di air keruh," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-