Followers

sentinel103

sentinel103

sentinel103

sentinel103

Tuesday, December 4, 2012

Nyanyian UMNO........... memperbodohkan melayu

Wak tak heran bile tengok melayu UMNO yang menangis-nangis bile dengar lagi 'anak kecil main api'. 

Lirik Warisan (Anak Kecil Main Api)

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Wak heran kenape bumi yang dipijak jadi milik orang?
Dalam soal ini siapa yang patut di persalahkan, PAS, PKR, DAP atau UMNO?
Siapa yang memerintah negara se lama ini? Bukan kah UMNO?
UMNO lah yang menyebabkan bumi yang kita pijak ini jadi milik orang - 
Singapura jadi milik orang, Pulau Batu Putih jadi milik orang.

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda

Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman

Sengketa ape pule yang di kaitkan dengan tergadai nya seluruh harta benda sehingga melayu menjadi pape kedane? Adakah ianye di maksudkan persengketaan PAS dengan UMNO? Pencacai2 UMNO memang dungu! Sebenar nye negara jadi miskin dan pape kedane di sebab kan perompak2 yang ber maharaje lela dalam UMNO.

Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri

Apa pemimpin2 UMNO buat sehingga "hasil mengalir ke tangan yang lain"? Ketangan siapa? Jawapan nye tidak lain tidak bukan ketangan pemimpin2, kroni dan pencacai2 UMNO. Cube anda lihat, semua pemimpin2, kroni2 dan pencacai2 UMNO hidup dalam kemewahan yang melampau. 

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara

Ini lah bait yang paling melucukan Wak...... bodoh betul.....masih bermimpi! Mimpi ape? Nak hapuskan sengketa ape?

Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia

Akhir nye, Kah! Kah! Kah! Kah! Memang melucukan. Nyanyian macam ni yang bikin Ahli2 dan penyokong2 UMNO boleh nangis raung2. Yang cipta nyanyian  ni memang bijak kepale hotak nye! 

Wak sekali lagi tambah heran, yang benyanyi tu senyummm2 aje, yang penyokong2 di bawah tu nangis sakan. Nampak beno dungu nye penyokong2 UMNO ni.