Klik kelaman FB Wak Labu Farm

Monday, December 16, 2013

Bukti grade A, B dah ade, ape nak tunggu2 lagi............?

Wak heran juge baru kali ni terdengar bahawe 'bukti' sesuatu tuduhan tu di ukur dengan 'grade', kunun nye ade bukti grade A, B dan mungkin juge ade bukti grade C. Bagai mane ia di kelaskan Wak tak tau, kalau menggrade telur mudah aje, ianye cume ikut saiz besar atau kecil aje. Tapi ade juge yang gunekan berat timbangan telur tu mengikut gram.

Sekarang KDN dah ade due grade tujuhan untuk di kenakan keatas Mat Sabu yang kunun nye terlibat dalam Syiah. Bukti tuduhan grade B sudah pun di nyatakan tapi ianye mungkin tidak cukup kuat untuk dikenekan keatas Mat Sabu. Persoalan nye mengape tidak terus keluarkan bukti grade A kepade Mat Sabu?

Dah dekat lebih seminggu perkare ni di heboh2 kan dalam semue media, tapi satu tindakan pun haram tak nampak. Kalau lah Mat Sabu ni dah betul2 terlibat dengan Syiah, terus aje le tangkap dengan bukti grade A tu, buat ape simpan2 lagi bukti grade A tu. Sekarang rakyat ter tunggu2 nak tau berkenaan bukti grade A tu.