Monday, August 31, 2015

Adake dari parti Islam ke 'Parti Pekerja' perginya.........., Mat Sabu ni dah benar-benar buat lawak

GHB ambil alih Parti Pekerja untuk parti baharu

OLEH HASBULLAH AWANG CHIK
Mohamad Sabu memngumumkan nama parti baharunya yang dikenali sebagai Parti Pekerja. – Gambar fail The Malaysian Insider, 31 Ogos, 2015.

Gerakan Harapan Baru (GHB) hari ini secara rasminya mengumumkan untuk muncul sebagai parti politik dengan menggunakan platform nama Parti Pekerja, kata Mohamad Sabu.

Pengerusi GHB itu berkata butiran lanjut mengenai pertukaran nama dan perlembagaan parti akan diputuskan kemudian dan ia akan diumumkan semula pada 16 September kelak.

"Pada tanggal keramat 31 Ogos 2015, kami GHB secara rasminya mengumumkan kami sudah pun memutuskan untuk muncul sebagai sebuah parti politik golongan pekerja dengan mengekalkan namanya 'Parti Pekerja'

"Ada pun pindaan nama serta perlembagaan parti akan kita kemukakan kepada Pendaftar Pertubuhan (RoS) selepas diputuskan bersama, tarikh hari pelancaran pada satu lagi tanggal keramat akan diumumkan pada 16 September akan datang," katanya pada satu sidang media di Kuala Lumpur hari ini. – 31 Ogos, 2015.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ghb-ambil-alih-parti-pekerja-untuk-parti-baharu#sthash.D5VSvezC.dpuf

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-